• MammatillEdvin

Någon som har erfarenhet av vagnar från Eurobabies.se - Berlin och Snooze?

Ja, som rubriken lyder. Jag undrar om det är nåt att ha, en vagn av Bugaboo-typ för 2995 kr, eller är det bara skräp?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 21:28
    puffelipuff

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av vagnar från Eurobabies.se - Berlin och Snooze?
  • mini75

Jag har en snooze sedan ca 2 månader tillbaka.
    Den är väldigt lätt och smidig och blir liten hopfälld, dock bör du ta av ligg/sittdelen när du fäller ihop (precis som buggan) om den ska bli så liten som möjligt.
    Lillan sitter bra i den och somnar utan problem, dock tycker jag att det lägsta läget är alldeles för lågt så hon sover i mellanläget. Suffletten kan man fälla ner oväntat långt faktiskt.
    Har ej använt liggdelen men den verkar bekväm å mysig.
    Jag har haft en kronan vagn förut och det är så stor skillnad mellan dessa, kronan är så rejäl och stabil med STOR sits. Sålde den pga att jag ville ha svängbara hjul. Skriver det för snoozen känns ju lite "ranglig" jämfört med den, men jämför jag med buggan känns de typ samma, bb.s handtag är ju liksom rörligt... det är inte snoozens.
    Varukorgen är lättåtkomlig. Sitsen är lite liten tycker jag, men jämför ju m Kronans. Inga problem nu men jag tror inte hon kan ha den till hon är 3?
    De röda "knapparna" är fula, ser billiga ut, annars tror jag kvalitén är ok. Hur många har inte fått byta sina bb-chassi?
    Snoozen har en annan återförsäljare oxå, barnvagnnu.se. Kolla där för de har en gästbok där andra snoozeägare har skrivit omdöme.
    Ja, en hel novell men har ni några frågor så ska jag försöka svara.

• MammatillEdvin

Jag köpte en vagn ett kort tag efter mitt inlägg här. Det blev en från Eurobabies och vi har använt den en del sedan dess. En mycket lätt och smidig vagn. Snygg också. Hur den håller i längden återstår att se. Jag rekommenderar Eurobabies framför Barnvagnnu. De hade helt enkelt mycket trevligare bemötande.

• mini75

Jag fyndade min på tradera från något som heter "bestforbaby", samma vagn men jag köpte en svart för 1700:-!

Ja man får väl se om kvaliteten håller, men den var ju som sagt väldigt billig...
    Jag saknar litegrann en bygel på den.

• Stefan1979

Jag skulle nog akta mig för eurobabies.se. Jag kommer i vart fall aldrig handla där igen. Säljaren lovar guld och gröna skogar (med extremt mycket försäljarsnack!), men så fort det blir problem är alla löften som bortblåsta. Jag känner mig lurad och rekommenderar ingen annan att handla där.

Vad gäller barnvagnen, Berlin, så kan man säga att uttrycket ?du får vad du betalar för? verkligen stämmer. Barnvagnen är ganska smidig och snygg, och den säljs ju för ett bra pris. Problemet är att kvalitén känns väldigt instabil. Jag är högst osäker på om den håller i längden. För min del är det värt att lägga till någon/några tusenlappar för att få något som håller ett tag längre.

Om du/ni ändå tänker köpa den finns det säkert bättre ställe än eurobabies.se att handla!

• Leoanen

Vem är du Stefan1979 undrar vi på Eurobabies.

Vad vi vet så har ingen kund på något sätt blivit illa behandlad, Vi har 16 års erfarenhet av barnvagnar ,och ägnar inte åt åt någon form av tryckförsäljning.

Däremot har vi mycket bra service, där köparen får service på sin vagn 7 dagar i veckan mellan 13-19:00 vilken annan babyaffär har detta ? + att man slipper att lämna in vagnen , vi servar vagnen medans kunden väntar.

Under tiden får kunden kaffe med dopp och kan sitta på vår uteplats om vädret tillåter.

Har du köpt en vagnav oss så hör av dig till oss , vi har så,vitt vi känner till ingen kund som är missnöjd.

Våra vagnar Eurobabies har vi sålt under 16 år och vi känner dem väl har alla reservdelar i lager.
    När det gäller Eurobaby Berlin så har vi sålt ca 200 av dessa, utan att någon enda kund har velat lämna tillbaka vagnen eller inte fått den service kunderna rättmätlignen skall ha.

Dessutom slipper man betala en massa mellanhänder, vi köper direkt av fabriken
    och säljer direkt till konsumenten till mycket låga priser.

Våra vagnar är välkända av 10.000 tals ägare och sådana här påhopp får oss att tro att det är en konkurrent som skrivit inlägget.

Har du en sådan vagn och är alldeles det minsta icke 100% nöjd, kom då till oss så skall vi lösa problemet medan du väntar.

Bengt Larsson , försäljningschef Eurobabies of Sweden.

• Leoanen

Eftersom vi på Eurobabies. se sysslat med barnvagnar proffesionellt i hela 16 år
    kan vi meddela alla läsare av dessa trådar, att antingen har Stefan 1979 förväxlat oss med en annan försäljare som råkar sälja samma vagn med ett annat namn . Han kallar den för Snooze .

Just denne försäljare är känd av oss alla för tryckförsäljning och en svada som används flitigt.

Kritiken i tråden har ingenting med själva barnvagnen att göra, för den är bra oavsett av vem som Stefan 1979 köpt vagnen av.

Vi på Eurobabies vänder oss bara mot kritiken mot oss som skulle gå ut på att vi skulla ägna oss åt tryckförsäljning.

Vi behöver inte göra detta, vi säljer ca 3000 vagnar om året av mycket hög kvalitet och har öppet för service 7 dagar i veckan både lördag och söndag ,och till oss kan kunderna komma och få all tänkbar hjälp medans de väntar.

Vi har så vitt vi vet ingen kund som på något sätt blivit omkullpratad eller fått dålig service under alla de 16 år vi sysslat med barnvagnar.

Vi har innehaft eurobabies agenturen i 16 år och har de bästa lovord från våra Återförsäljare och våra privatkunder och från fabriken i Holland.

Vi har alla reservdelar i lager t.o.m. till vagnar som vi sålde i början av 90 talet
    och även service på dessa, medans kunden väntar.

Dock får man då betala en struntsumma för arbetet på dessa äldre vagnar och vad delarna kostar, men samma sak gäller här , vi servar eller reparerar vagnen medans kunden väntar.

Stefan1979 bör nog exakt ange vad som han inte tycker är bra när han kritiserar oss för att använda oss av tryckförsäljningsmetoder.

Hos oss får alla kunder relevant och saklig information vare sig de köper eller bara tittar på en vagn.
    Vi som jobbar med konsumentförsäljningen = Jag Bengt Larsson är 69 år gammal och pensionär och Eva min fru är 55 år gammal , vi har ingen anledning att driva en försäljningsstrategi som är av den art som beskrivs i tråden.
    Jag Bengt Larsson sysslar med barnvagnar för att jag har en fäbless för dessa barnvagnar och är verkligen intresserad av dessa och de kunder som köper dem. Barnvagnaarna är mitt livs-elexsir.

ALLA KUNDER ÄR VÄLKOMNA TILL OSS OCH FÅR BÄSTA TÄNKBARA SERVICE!

MVH
    Bengt Larsson / Adam leon / Eva Barkow

• Stefan1979

Det är väl lite upp till mig att bedömma hur jag behandlats som kund hos Eurobabies. När jag vände mig till er efter att det blivit problem med barnvagnen var ni inte särskilt intresserad av att hjälpa till. Att försöka lösa det nu är helt enkelt försent eftersom jag/vi varit tvugna att göra oss av med vagnen. Ni får helt enkelt tåla det faktum att ni har att göra med en missnöjd kund, ni hade på ett enkelt sätt kunnat lösa problemet när det uppkom.

För övrigt har ju Konsumentverket utfärdat en säkerhetsvarning pga. att handtaget är/varit felaktigt. www.barnsakerhet.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp&lngArticleId=6181

Och hur det egentlige med varumärket Fischer Price - har ni tillåtelse från företaget att använda detta på er hemsida????

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av vagnar från Eurobabies.se - Berlin och Snooze?