• Max mamma

Varför känner jag pulsen i benet?

Kan man känna pulsen i benet?
    Eller inbillar jag mej,eller känner efter för mkt?!
    Har inte ont eller så.

//C.

• Svar på tråden Varför känner jag pulsen i benet?
  • EvilBetty

Jag brukar känna pulsen lite här och var, så antingen kan man känna den i benet eller så är vi båda tokiga :P

• Max mamma

Ok....flera galna människor här alltså...

• AlvaLovisa

Aortan i benet är ca 4 cm i diameter, skulle du inte känna någon puls vore det konstigare

• Eisa

Jag vet att om man sitter med benen i kors så kan man se ena benet "hoppa" lite vid varje pulsslag. Man kan säkert känna pulsen där också.

AlvaLovisa skrev 2009-02-23 22:02:03 följande:
    Aortan i benet är ca 4 cm i diameter, skulle du inte känna någon puls vore det konstigare
    Oj 4 cm, det visste jag inte.
    12.34
  • Max mamma

Aha...har kanske inte tänkt på det förr bara...är lite hypokondrisk av mej så jag får gärna för mej en massa konstiga saker om jag känner eller har ont ngnstans som jag inte känt förr..
    Har nämligen varit stel i knäet i samma ben hela helgen så jag kopplade i hop det med pulsen i samma ben.
    Hade nämligen en bekant som aortan brast på i benet...är livrädd för det eller proppar å sånt skit...
    Men då har man ont va?!

• Max mamma

Äh...kom igen nu då.. å SÄG att man HAR ont isf...så jag kan lägga mej nu...

• Max mamma

Då går jag väl å lägger mej då...

• AlvaLovisa
    Svar på #6
    Får du en propp gör det JÄTTEont, sedan blir benet blåsvart. Aortor och andra blodkärl brukar inte brista hur som helst, man ska helst ha ett grymt högt blodtryck ett par år först som sliter ut dem riktigt
  • Goldentear

En enkel tanke för att lindra oro...

Eftersom du har blodådror i hela kroppen så innebär det oxå att du har puls i hela kroppen... Så den dagen det inte finns ngn puls i benet så är det ngt fel... Flört

Hjärtat sprängs snart av all kärlek till Emil och Alfred...
  • Max mamma

Jag lever
    Men det känns konstigt i benet,är stel i knäet,men jag tror att det är överansträngt sen förra veckan då jag tränade ganska intensivt.
    Tack för att ni stillar min oro tjejer!
    Kramar!

Svar på tråden Varför känner jag pulsen i benet?