Inlägg från: Anonym (ensam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ensam)

Bostadsbidrag!

Jag har bostadstillägg och min kille bor här men han är dock skriven hos sina föräldrar fortfarande eftersom jag annars mister mitt bostadstillägg och det är inte bra just nu då det är osäkert på hans jobb front.

Självklart ska han skriva sig här när det är ok på jobbet

• Anonym (ensam)

Ja och vem vet det? Det är endast våra föräldrar som vet om situationen

• Anonym (ensam)

Japp ska du säga. Du verkar inte så klok du heller

• Anonym (ensam)

Dessutom kan man ju ta reda på fakta innan man öppnar truten kan jag tycka. Jag sa att våra föräldrar vet om det INTE ATT DOM VAR MED PÅ DET.

Men du vet kanske inte skillnaden där emellan

• Anonym (ensam)

Jo men han vill ju inte skriva sig här och sen får han sparken och jag står där ensam och kan inte betala hyran. Det är inget smart drag det där. Jag ska väl inte behöva bli vräkt för hans skull eller hur.

Sen har han bara kontrakt på jobb 1 år till och sen vet vi inte om han får fortsätta eller om han åker ut

• Anonym (ensam)

Jo det är just det jag sagt åt honom med men han total vägrar att gå på soc alltså. Jag kan ju inte heller tvinga honom samtidigt vill jag inte sätta mig en sån knepig sits heller där jag riskerar att stå utan pengar till hyran sen.

• Anonym (ensam)

Nej du har så rätt så i det du säger men eftersom jag väntar barn med så behöver jag ju pengarna och då kan jag inte riskera det. Alternativet är ju att han bor hos sina föräldrar tills han är säker på hur det blir med jobbfronten istället. Vi är ju nästan grannar så vi ses ju så ofta ändå

• Anonym (ensam)

Jo det är dumt men man får ju passa sig för vem man berättar såna saker för oxå.

• Anonym (ensam)

Jo men våra föräldrar kommer inte säga något,då hade dom redan gjort det.

Hur kan fk kolla upp om han sover här 4 nätter/veckan,det är ju bara att neka till det för finns inga bevis för det liksom såvida dom inte filmar oss här i lägenheten

• Anonym (ensam)

Har han dessutom inga av sina saker här är det ännu svårare att bevisa.

Sen har jag inte sagt hur ofta han sover här heller,han sover väl här ett par gånger i veckan,oftast varje helg och kanske ngn dag mitt i veckan

Svar på tråden Bostadsbidrag!