• Anonym (Mamma)

Ge mig förslag på en telefon som kan spela in samtal???

Ge mig förslag på en telefon helst mobil som har funktionen att kunna spela in pågående samtal, kommer ev bli stämd på vårdnaden om mitt barn och känner att jag måste kunna ha konkreta bevis för hur den andre beter sig mot mig.. sammarbetet fungerar inte och pappan (mitt ex) använder sig av PAS och även trycker ner mig verbalt när vi pratar.. jag har läst i lagen att spela in samtal där jag själv medverkar är helt lagligt..

Så någon som vet?? (Är inte så teknisk av mig...)

Även förslag på någon typ av MP3 är välkommet, som är lätt att använda och har ett bra minne??

• Svar på tråden Ge mig förslag på en telefon som kan spela in samtal???
  • Anonym

Är det lagligt att ens spela in sådant ?

• Anonym (Mamma)

Som jag skrev i TS så är det lagligt?? Hade du något förslag på telefon?

• Lineatis

Det är helt lagligt att banda samtal. En bra variant när det gäller utrustning kan vara en trådlös telefon med bra högtalarfunktion och ett digitalt fickminne. Det brukar ge god ljudkvalitet.

• Minifer

Vet inte om det är lagligt att spla in utan den andre personens kännedom? Mobilerna som kan spela in säger iaf *pip* lite då och då för att den andre personen skall veta. min har inspelningsfunktion tror jag, ericsson 900

• Almare

Det räcker att den ena av parterna vet om att det spelas in. Däremot krävs tillstånd om en tredje part vill spela in andra ovetande.

• Anonym

TS frågade inte om de va lagligt eller inte!! jag tror den funktionen finns på dom flesta mobiler! på min så finns (spela in ljud) i underhållning

• Anonym (ericsson)

Ericssons telefoner av dem senaste modellerna har denna funktion det vet jag....
    Lycka till och sätt dit honom.... {#lang_emotions_demon}

• Anonym (Mamma)

Anonym skrev 2009-02-24 08:47:00 följande:

TS frågade inte om de va lagligt eller inte!! jag tror den funktionen finns på dom flesta mobiler! på min så finns (spela in ljud) i underhållning
    Jo jag har just det oxå, "spela in ljud" men den funkar inte när man pratar i telefonen...tyvärr...
  • Anonym

Menar du mobil eller fast telefon?

Kan du inte gå till återförsäljare och fråga lite spontant om en bra mobil som man kan spela in samtal med? Fråga med ett leende så misstänker de inget.

Som jag har förstått det så får man spela in samtal/möten man själv deltar i, men man får inte t ex gömma mikrofoner och spela in andras konversationer eller möten.

Svar på tråden Ge mig förslag på en telefon som kan spela in samtal???