• Bebislängtan82

Present till nybliven mamma

Min bästa vännina ska få barn i maj och jag och min pojkvän vill gärna ge henne någonting men vet inte vad.

Har ni några tips? det får väl kosta mellan 3-400 kr.

Är 2009 vårt år
  • Svar på tråden Present till nybliven mamma
  • Cornbread

Till en nyförlöst brukar man ju oftast ge något till barnet och inte speciellt till mamman.

Men annars kan ni ju ge henne en liten korg med badbomber, doftljus, god choklad och lite smått & gott som hon kan unna sig med när hon kommit hem.

Och ngt litet plagg till den nyfödda/nyfödde.

• lovemyboys

Om ni vill ge henne något fööre bebisens ankomst så hade jag absolut köpt en...."gravid pingla"....dom e underbara tycker jag

www.lillamirakel.se/default.aspx

Kika så får du se....

...jag behöver inte inledas i frästelse....-jag kan gå själv!!...
  • Bebislängtan82

Vill nog ge något till mamman för denna lilla har redan fått massor och blivit bortskämd redan innan den kommit ut

Är 2009 vårt år
  • drea

Jag var jätteglad åt en massa saker jag fick från Bodyshop, bodybutter, shampo, balsam och parfym. Man känner sig inte så fräsch som nybliven mamma, med spyor och mjölk lite över allt. Så detta kändes som riktig lyx varje gång jag tog en dusch!

• Caranlachiel

Kanske ett namnsmycke?

Vecka 37 - and counting! (BF 21 mars)
  • ingrid79

Jag blev väldigt glad över en skön, men snygg, tröja som jag fick direkt efter sonens ankomst. Det var härligt att få något nytt fräscht efter alla mammakläder!

Jag uppskattade också skvallertidningarna jag fick. Perfekt att ha att läsa när man ammar..Kanske några bra dvd:er eller en box är något att ge bort. Det kan vara bra med lite fin underhållning när man sitter där timme ut och timme in och ammar

• Siriva

Jag tycker att du kan ge den nyblivna mamman lite saker som uppmuntrar henne att ta lite tid för sig själv tex. mysiga spa produkter.
    Du kan även köpa något litet till bebisen.
    Ett tips är att även köpa något till pappan, en bok om att vara pappa tex finns flera. Uppmuntar till delaktighet i föräldraskapet.

• Lydia07

Jag tycker det är jättebra att köpa något till just mamman, inte bara till bebisen för det får dem garanterat ändå.

Tänk på att det är bra om "produkterna" inte luktar för mkt, i början bör man inte använda parfym tex.
    Men ett lyxigt schampo, balsan, hudkräm? En film/tidning?
    Eller fin morgonrock eller liknande?

• zweedsmeisje

som några andra skrivit, bra att köpa nåt till mamman och inte barnet, man får så sjukt mycket grejer i alla fall, ofta handlar folk på smama ställe me så man hade samma uppsättning kläder till barnet, inte öfr att det gör nåt, går alltid att använda, men jag saknade något till mej, nåt som får en att känna sig fräsh å så.. typ nån ansiktsbehandling kanske, de kan man få för dom pengarna du skriver.

• principisessan

Ett presentkort på h&m kanske så nyblivna mamman kan köpa sig nåt nytt plagg. Man har ju inte alltför mycket kläder som passar precis efter förlossning och måttligt trött på de gravidkläder man knatat runt i ett bra tag.

• Plutt05

Presentkort på Makeupstore, helt klart det bästa jag fick!

• stjärnströssel

en skönhetsbehandling el spa behandling

• Jojja88

jag och några tjejer handlade mat och godsaker till våran kompis och hennes sambo när de fick barn, hade dessutom fått nyckel till deras lägehet så vi kunde ställa in allt i kyl och skafferier osv medan dom var på bb. blev väldigt uppskattat

• Mamma t Twins

Jag håller som bäst på att leta en bärsjal till min bror och hans fru!
    Jag blir faster i dagarna!!

Så mitt tips; Bärsjal!

Svar på tråden Present till nybliven mamma