Inlägg från: janniahlholm |Visa alla inlägg
  • janniahlholm

är jag den enda som inte rekomenderar unga att få barn?

ruben10 skrev 2009-04-17 19:28:17 följande:
    Jag tycker inte man ska skaffa barn när man är ung, för man vet inte vad det innebär. och nångång får du sug att göra nått som man själv vill. men då har man ett barn att ta hand om.
    men herregud :S detta är ju pinsamt, jag då, är färdigutbildad som hästskötare i juni i år, då i 15e veckan gravid. det finns inget jag vill hellre än att få barn. nu när jag äntligen ska få barn så känns det som att det enda man hör är allt negativt om att få barn tidigt.

jag är iallafall överlycklig och tycker att det är upp till var och en vad man vill göra med sitt liv, om man vet vad man vill så finns det inget som kan stoppa en.

"man vet inte vad det innebär" .. suck! nää jag tror iallafall att om typ sådär 2 år så kan jag flytta till mallorca och gå en bartenderutbilning.. men SUCK! vilken vettig människa som helst förstår väl precis vilken "uppoffring" det är att få barn. men om man vill göra det valet, då är man nog säker ska ni se!

/STOLT ung mamma!
  • janniahlholm

oj.. kärring på 30. hoppas det inte kommer sluta i personliga påhopp i den här tråden.

det enda jag ville (bara för att få klarhet i det) var att i vilken ålder man än är, känner man sig redo och vill ha barn. då tycker jag att man har all rätt i världen att få göra som man vill!

tack för mig.

Svar på tråden är jag den enda som inte rekomenderar unga att få barn?