• iida84

Pergokur, ingen mens och inget plus!

hej!
    jag åt pergotime i september, skulle haft min mens den 3 oktober.. Fick aldrig någon mens, gravtestade mej men fick - på stickan.. testa många ggr till, säkert 5 test..

vad ska ja göra? kontaktar jag mödravården tycker dom jag bara är paranoid, eftersom jag har pcos och inte har mens mer än nån/några ggr per år..
    funderar på om jag ska kontakta gyn imorgon (dom som skrev ut tabletterna)

någon som haft samma problem?

• Svar på tråden Pergokur, ingen mens och inget plus!
  • Pascha78

Troligen är det så som föregående sa. Jag tycker att du ska kontakta förskrivaren (läkaren). Har du ingen planerad uppföljning? Kanske behöver du dubbeldos för att få effekt?

• iida84

jag fick utskrivet två doser av pergo.. skulle höra av mej om jag inte blev med barn, men jag har inte vågat äta kur nummer 2, pga att jag inte fått mens..

Tror jag fick ÄL, för jag hade typisk äl smärta fär mej..

• Treasures

Jag har ätit åtta pergokurer och bara fått ÄL på tre av dessa, men har haft samma symtom med ont som vid ÄL alla gånger. De gånger jag fått ÄL har jag efter den varit fått ont i bröstvårtorna fram till dess att mensen kommit.

Får man ingen mens och inget plus har man inte haft ÄL. Du fick inte ta nåt blodprov för att se om du ägglossat eller ej?

• Pascha78

Jag tycker du ska höra av dig bums till din läkare, för att få det ordentligt uppföljt med blodprov och vul så att du vet om du ägglossat eller ej med pergo. Om man inte får mens med pergo så kan man sen börja äta igen när som helst i menscykeln. Men som sagt hör av dig till din läkare och fråga hur ni ska gå vidare.

• Treasures

Jag har alltid fått start igång en mens med primolut nor då jag ej fått ÄL av pergon. Men som Pascha säger, ring din läkare, de kan ju inte bara skriva ut pergo och inte ha någon planerad uppföljning.

• iida84

det är så lätt o få tag i gynvården här eller inte..
    jag har ringt flera ggr, dom första gångerna fick jag höra att dom gått för dagen o återkommer imorgon..
    igår när jag ringde fick jag veta att dom återkommer den 4mars.. :O

Men jag gör allt vad ja kan för o få ett slut på min magvärk oveta varför mensen inte koemmit..

Svar på tråden Pergokur, ingen mens och inget plus!