• Solanix

Vad tycker ni om Emmaljunga Edge Duo Combi, Sport?

Vi funderar på att skaffa barnvagn, en Emmaljunga Edge Duo Combi, Sport Cryptonite. Vad har ni för erfarenheter/synpunkter på den? Undrar även vad det är för skillnader mellan årgångarna, då vi är inne på att köpa en begangnad (förutom rent utseendemässiga detaljer).

Är ute efter en stabil, tålig vagn då vi bor på landet och som även bra för en vinterbebis.

??

• Svar på tråden Vad tycker ni om Emmaljunga Edge Duo Combi, Sport?
  • Goding72

Har hämtat vår vagn idag. Det är en Emmaljunga Crossway Sportvagn med hårdlift.

Vi bor på landet, har hund-mkt promenader i skog o mark. Då är rejäla, breda däck bra.
    Dessa däck på vagnen är slanglösa sk tubeless-man får inte punktering. Tyget är med extra allvädersskydd i "Protex"- skadar ju inte med extra skydd med tanke på väder o vind på vischan. Därutöver används naturligtvis regnskyddet

Vi valde hårdlift för det kändes som det ger extra vindkomfort för en vinterbebis, vi ska ha 3 jan-06. Man vet ju inte vad man får, tjockis eller smalis+ kläder, overall, täcke eller vad man nu kommer att använda.. Det blir ju många sköna promenader hela våren.

Denna vagninformation gäller endast -05:an. Vad de nya -06:orna har för tygkvalité kan tydligen ingen butik svara på än, så då tog vi det säkra före det osäkra för vi ansåg att det var viktigt.

Erfarenheter från vagnen du söker vet jag inte....ville bara tala om fördelarna med denna vagn. Är den intressant så måste ni skynda er, de är på väg att slut- därav av det tidiga inköpet.

Bild i mitt galleri!

Lycka till!

/ Goding72

• Mamma 82

Jag ÄLSKAR Emmaljungas vagnar. Har 2 st själv.. hihi!
    En Edge sittvagn o en "Classic" Liggvagn. Jag tycker dom är dom mest stabila vagnarna o känns säkrast. Tycker många andra vagnar känns så "flaxiga" Finns bara en sak som ja tycker mindre om o det är att när man fäller ihop dom (speciellt liggvagnen/liggdelen) så blir den rätt hög. men har man stort bagage utrymme så går det ju bar ändå
    Tycker ni ska köpa en sån, o prova gärna i bilen först oxå så den går in
    Tycker den är perfekt som "vinter"vagn o även sommar vagn

• Solanix

Låter bra det. Det verkar jag har fått samma känsla som ni. Dock har jag inte lyckats övertala min pojkvän att köpa en ny.

Svar på tråden Vad tycker ni om Emmaljunga Edge Duo Combi, Sport?