• Felicia6

Vad har jag för storlek på jeans??

Ja jag har ju gått ner en hel del i vikt som sagt. Har aldrig haft jeans och dom jag har haft så har det varit i "vanliga" storlekar.

Men alltså. Om man har en storlek på 42/44 typ. Vad har man ungefär för tumstorlek då?

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Svar på tråden Vad har jag för storlek på jeans??
  • Lincon

Den största tumstorleken i jeans (midja) i vanlig butik brukar vara 32, i vissa modeller finns 34.

• emma enhörning

Lincon skrev 2009-02-24 21:39:24 följande:

Den största tumstorleken i jeans (midja) i vanlig butik brukar vara 32, i vissa modeller finns 34.
    Öhh, va? Det stämmer inte alls!
  • emma enhörning

Har tyvärr inget vettigt svar att ge dig ts men det ska inte vara problem att hitta "tumjeans" till dig i vanlig butik- i så fall är det butiken det är fel på!!!

Har förresten läst om dig här innan- grattis till viktnedgången!!!

• Felicia6

Jo alltså.

Ungefär vilken tumstorlek har man ifall man har en vanlig storlek på 42/44?
    Vet ju att det är vanligt upp till 32-34tum men finns högre men hur stora är dom byxorna då? Har inte riktigt fått kläm på det där..

Om man tar en 30tum. Ungefär vad har man i "vanlig" storlek dÅ?

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Mamsen1

Skulle tippa på att du har 31" eller 32" i midjan, sen beror det på hur lång du är för tumen på längden. Minst 38" finns att köpa i butik, för det har jag haft på jeans en gång i världen. Nu har jag 30" på jeans, drar storlek 38/40.

• ingensignatur

jag har strl 44 på vanliga byxor, på jeans har jag 34 eller 36, beroende på vilken modell det är faktiskt, men mycket sitter i mina ben, så beroende på kroppsform kanske du kan ha 32 oxå, men 36 e väl de största i "normal" storlek tror jag...

• Heffa

Jag har storlek 38/40 på vanliga byxor. På jeans har jag 29/30 beroende på modell.

Over and out
  • Heffa

Storleksguide: Tumstorlekar för Levis

Tumstorlekar
    Jeansstorlekar anges oftast i tum, tex 30/32. Den första siffran anger midjemåttet och den andra innerbenslängden.

Samma storlekar används för dam och herr. Nedan kan du se tumstorlekarna angivna i centimeter.

Tum26272829303132333436Centimeter6567,57072,57577,58082,58590
    Over and out
  • Banana82

Har storlek 46/48 och har 33 eller 34 tum beroende på modell. Köpt de flesta av min jeans på Gina Tricot och Lindex.

• Heffa

Storleksguide: Tumstorlekar för Levis

Tumstorlekar
    Jeansstorlekar anges oftast i tum, tex 30/32. Den första siffran anger midjemåttet och den andra innerbenslängden.

Samma storlekar används för dam och herr. Nedan kan du se tumstorlekarna angivna i centimeter.

Tum 26 = 65 cm midjemått

Tum 27 = 67.5 cm

Tum 28 = 70cm

Tum 29 = 72.5 cm

Tum 30 = 75 cm

Tum 31 = 77.5 cm

Tum 32 = 80 cm

Tum 33 = 82.5 cm

Tum 34 = 85 cm

Tum 36 = 90 cm

Hittade på stadiums hemsida.

Over and out
  • Heffa

Men det varierar väldigt beroende på hur hög midja det är på jeansen. För mig iaf.

Over and out
  • ingensignatur

annars kan jag tipsa om jc (iaf här i stan:P) de e jätteduktiga på att se vilken storlek man har o att hjälpa till o byta tills man hittar rätt =)

Svar på tråden Vad har jag för storlek på jeans??