• Anonym (Förvirrad)

Hur sjutton ska jag bete mig för att träffa en tjej

Hej på er! jag tänkte se om ni kan hjälpa mig med en grej.
    Jag har nyligen kommit fram till att jag är bisexuell och jag vill väldigt gärna träffa en tjej.

Problemet är bara hur jag ska göra. Jag har varit aktiv på QX och pratat med tjejer... men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Det känns som att tjejerna tappar sugen att prata med mig efter ett tag. Jag vet liksom inte riktigt hur jag ska bete mig med tjejer.
    Har ni några tips???

Jag är en mkt attraktiv tjej, trevlig och med fötterna på jorden, men jag vet inte.. jag kanske helt enkelt är tråkig att prata med. Eller så uppfattas jag som för seriös.

• Svar på tråden Hur sjutton ska jag bete mig för att träffa en tjej
  • Ramonas

Halloj där..

Känner igen det dära... Har nästan gett upp...

Har inget bra råd å komma med faktiskt eftersom jag själv sitter där...

• Bajs out

De flesta på QX letar efter sex, så självklart får du inte napp om du är för pryd. Prova att gå ut med att du är öppen för förslag och nappa på de förslag du får. Det har alltid funkat för mig!

• Anonym

Säger du att du är bisexuell? Det är inte helt populärt bland homosarna.

Men på qx är det mest bara sex, du kanske får gå till rfsl eller ngt.

• Ramonas

Anonym skrev 2009-02-25 01:06:19 följande:

Säger du att du är bisexuell? Det är inte helt populärt bland homosarna. Men på qx är det mest bara sex, du kanske får gå till rfsl eller ngt.
    Hmm, på qx? Har aldrig stött på nått problem där bara för att man e bi... Vet massor som e hetero som finns där...
  • Anonym (gaydar?)

Hej TS!

Jag har upplevt exakt samma problem ...! Vet liksom inte alls hur "spelet" mellan tjejer går till och vet inte alls hur jag skall träffa någon. Jag tycker mig har väldigt lätt för att se om en kille är gay, men jag är hopplöst dålig på att se det hos tjejer ... Det är ju liksom förutsättningen för att våga stöta på en tjej - att åtminstone veta om hon är intresserad av tjejer ...

Hamnar snarare i "väninnesituationen" med tjejer - det är ju trevligt, i och för sig, men inte alls vad jag är sugen på ... =/

• Anonym

Ramonas skrev 2009-02-25 01:19:10 följande:

Anonym skrev 2009-02-25 01:06:19 följande:
    Hmm, på qx? Har aldrig stött på nått problem där bara för att man e bi... Vet massor som e hetero som finns där...
    Nej, homosarna.

Ja, det finns massa heteros där, för någon anledning.
  • dj zap

Hej hej!
    Har du varit ute på något discotek som är mer gay?
    Får man fråga vart du bor?

* Lone 2005 * Ida 2007 * Anne 2008 *
  • Becki11

Jag känner igen mig. På qx är det ganska svårt att träffa någon och i vekrliga livet träffar jag inte mångasom är uttalat hbt. Jag vill heller inte riktigt tillhöra hbt-kulturen. Jag vill bara vara jag och inte tillhöra något fack med en massa underkategorier... Fck tips av en qx-aktiv kompis att söka mig till klubbar på qx som matchar mina intressen (inte sexuella). Jag vet inte om det kan funka.

• Anonym (Förvirrad)

Jag bor i en liten småstad i Dalarna.. så här finns inga gaydiskotek. Är det inte värre "köttmarknad" på diskoteken än vad det är på QX då?

• Evot

Jag träffade min tjej på Sylvia :) (6 år sedan iofs..) Men kanske det är ett annat "klimat" där?

Svar på tråden Hur sjutton ska jag bete mig för att träffa en tjej