• Isildun

Sandviken Tråden

Tycker det är dax att vi skaffar oss en egen tråd vi i Sandviken. Kanske kan vi berätta om saker som händer omkring i sandviken som tex. öppna förskolor och andra saker man kan göra med barnen.
    Kanske om intresse finns kan vi väl träffas och fika.
    Så hjälp till att hålla tråden levande!!

• Svar på tråden Sandviken Tråden
  • Isildun

Hejsan Kul att det blev lite liv i tråden!!

Jag heter Lena och är 23år Moa heter min dotter och är 10 månader. Vi bor uppe på Hantverkarbacken. Vi kommer oxå på Måndag.

Alla med småttingar Hmmm...under 8 månader iallafall....
    Det börjar ju en ny kurs med babymassage på Sigridsgården. Annons i annonsbladet denna vecka. Ett tips bara.

• Isildun

Hejsan Tjejer! Hur ska vi göra på Måndag såg nu att flera hade bangat...
    Jag tycker nästan fyra blir sent. Då kommer ju "kararna" hem från jobbet och man ska fixa mat, handla m.m
    Tycker nästan att förmiddag eller efter lunch är bäst.

Vad tycker ni andra??

• Isildun

Det blir klädbytesdag på Västerbergs folkhögskola på Lördag.

Lägger in annonsen jag fått mail om.

KLÄDBYTARDAGAR I STORVIK

Inför hösten och vintern på västerbergs folkhögskola i gymnastiksalen,
    Försäljning Lördagen den 27-8 kl 12.00-19.00
    Inlämning till försäljning på lördagen 27-8 kl 9.00-11.00, märk kläder med
    namn, storlek, pris. Du kan lämna in vuxen, barnkläder, skor, barnsaker
    och leksaker!
    Hämtning av ej sålda kläder, och saker. Söndagen 28-8 kl 14.00-16.00
    Vid frågor: 070-2502137 eller 070-2430977
    10% av försäljningen går till hyran

• Isildun

Vi ska oxå gå på Musiken på kanalkyrkan förresten.

• Isildun

Vill oxå åka till gekås!! Varit där två gånger tidigare och funderar på att åka nu i höst fast då bara med shopping buss. Man åker på natten och kommer hem dan därpå på natten.
    Blir intensivshopping!!

Ja då kan man fråga dig vad som finns sen då Sandvikenmamma.

Själv har man varit inne hela dagen med en liten sjukling. Moa har feber och snuva och är lite hängig. Men tydligen inte så sjuk för hon har nämligen lärt sig att krypa upp i soffan och i fotöljen alldeles själv. Så nu har man inte en enda lugn stund..pust!

• Isildun

Sandvikenmamma: Hur var det i Ullared? Fanns det mycket barnkläder och leksaker?

Vi är fortfarande inne och snuviga. Börjar bli trist nu! Hoppas vi hinner bli friska till barnsången på tisdag. Moa har hunnit lärt sig mycket fast vi bara har vait inne iallafall. Hon kan gå längre sträckor nu sådär 20 30 steg ibland. Sen har hon fått "pippi" på att klättra upp på allt soffan,fotöljen,vardagsrumsbordet pallar allt som hon kommer upp på.

Idag har vi varit och inhandlat lite ny leksaker. Mega blocks hette det. Från 1 till 5 år. Är som typ "dupplolego" fast jag tyckte det var ett bättre pris på det och att det var lite roligare. Dessutom var det erbjudanden på det nu på toys´r us och på br i Valbo. Moa tyckte det var kul iallafall.

• Isildun

Ja vi får ta det längre fram.

Gärna en förmiddag för min del.

• Isildun

Ja vi får ta det längre fram.

Gärna en förmiddag för min del.

• Isildun

Hej alla Sandvikare.

Vad har ni för plander till helgen??

Någon som har något tips???

Vi ska höststäda våran stuga på lördag sen på söndag har vi barnsim på badhuset.

• Isildun

Nu på lördag och söndag är det bytesdagar på Birgittagården i Kungsgården. Vi tänkte åka en sväng och titta lite. Man kannske kan hitta något inför vintern eller någon leksak?!

• Isildun

Det är mellan kl 13:00 och 17:00 i dag men det är även i morgon. MVH Lena

• Isildun

Ja det vart en del inhandlat idag på klädmarknaden. Men oj vad folk det var!!

Om man inte har något att göra den 2 oktober då kan jag tipsa om en jätte trevlig byggdegårdsmarknad i Torsåker.
    Brukar själv åka dit varje år. Så gillar man lite hemslöjd och annat krafs som brukar vara på markader så åk dit vetja!

De har även ett jätte mysigt fik.

• Isildun

Hejsan

Jag funderar på att gå. Fick en inbjudan hemmskickat men har inte riktigt bestämmt mig. Vi har så mycket endå här hemma.... men det skulle vara skoj så vi får se...
    Någon annan som ska gå?

Svar på tråden Sandviken Tråden