Inlägg från: Vanilj |Visa alla inlägg
  • Vanilj

Varför bär man slöja??

En våldtäktsman tänker inte så att va sexig hon är jag ska våldta ta henne det handlar inte om det. Utan det är att dem blir upphetsade av att tvinga till sig sex med våld.
    Det är ett sjukt beteende! De kvittar om du har en kort kjol/linne eller om du har byxor/tröja på dig man har lika stor chans att bli våldtagen ändå för det är inte kläderna som väldtäcks mannen tänder på eller kroppen utan att ha tvinga nån med våld av att ha sex.
    Sen att säga att dem som bär utmanande kläder får skylla sig själv är väldigt grymt och elakt sagt! Fy skäms på dig! Ucsh vad elakt!!!

• Vanilj

Ska jag vara helt ärlig om slöjan så tror jag inte det var Allah som kom på det utan en man på jorden som ville att kvinnor skulle bära slöjer.

Inget illa menat! Ni får tro på vad ni vill lika så jag.

Nu är jag inte på läst bara en personlig åsikt!

Jag vet att jag kanske kommer få mycket kritik men det kan jag ta.

• Vanilj

ommseif- Var det till mig? Jag skrev inte ditt namn heller men du känner dig träffad ,eller?
    men den som tycker så var det riktigt till.

• Vanilj

ommsief - okej förlåt men det är mitt svar till varför man bär sjal

• Vanilj

ommseif- vad vet du om det?? Tyck du vad du vill du med! Jag vet att jag får tycka vad jag vill

• Vanilj

ommsief- Tack!
    Men varför har du det? Varför vill Allah att man ska ha det? Är det tillåtet att ta av den någon gång? Vilken funktion gör den? Varför har inte män en sjal?

• Vanilj

Förlåt det blev lite fel innan....

Jag kan utrycka mig lite klumpigt ibland. mena inte att såra någon.

Vill lära mig och jag funderar på hur ni muslimer lever och varför kvinnor har sjal och inte männen?
    Är det jämnställt i era förhållande?

Jag ändrar kanske mina åsikter om man för höra något logiskt.

Svar på tråden Varför bär man slöja??