Inlägg från: ommseif |Visa alla inlägg
  • ommseif

Varför bär man slöja??

Men snälla fipa, har jag sagt att om en tjej klär sig utmanande kläder får hon skylla sig själv?????

DU skrev det inte jag!!
    Jag skrev att en äldre (svensk) man själv resonerade på det viset, Han störde sig mer på att många unga tjejer har så utmanande kläder än att en muslimsk tjej väljer att ta på sig mer kläder.

och sen skrev jag att många har korta kjolar och små linnen, super sig fulla och sen undrar varför dåliga saker händer.
    DU -tolkade- denna mening att de blir våldtagna, DETTA har jag ALDRIG skrivit och inte heller försökt anspela på!!

• ommseif

Dåliga saker, killar som utnyttjar situationen när tjejen är redlöst berusad. Våldtäkt är ju förståss det -värsta-
    Men många andra saker också, de utsätter ju sig själva för sånt som de kanske inte är beredda på...

• ommseif

dåliga saker kan ju också vara att bli otrogen, säga/göra saker som man inte skulle ha gjort annars, ångrar sig..

• ommseif

men INGEN har ju sagt att nån får skylla sig själv bara för att man har kort kjol och litet linne ??
    INGEN har ju sagt att bara för att man har dessa klädesplagg skulle det innbära att man super sig full ...
    LÄS föregående inlägg först innan ni börjar kommentera!!!

• ommseif

Vanilj
    Lite OT
    Tråden handlar ju om -Varför- man bär slöja
    Inte om din personliga åkiskt om vad du tror att det är (?)

• ommseif

Det finns ingen som skulle erkänna att kläderna Har betydelse
    Det är FÖR känsligt...
    Men bara för det betyder det ju inte att jag tycker att den som klär sig så "får skylla sig själv", nej nej
    Som sagt, jag ville aldrig antyda att kläderna är den enda avgörande faktorn om en tjej blir våldtagen...

• ommseif

Vanilj
    Ok du får väl tycka vad du vill men det ligger ju ingen -fakta- bakom..

Svar på tråden Varför bär man slöja??