Inlägg från: Yaran |Visa alla inlägg
  • Yaran

Varför bär man slöja??

Hej Radix

"Jag tycker därmed att du visar ganska tydligt vad du tycker om hur svenskor klär sig. Lite fördomsfullt, kanske? "

Det som är fördomsfullt var vad sonja34 sa i sitt inlägg, utan att någon sa ett enda ord till henne, inte ens moderatorerna reagerade på det när vi anmälde inlägget

Saxar sonja34´s inlägg och klistrar in : "JAg tycker att man har rätt att ifrågasätta slöja om man vill. De som bär den kan väl försvara den eller låta bli. JAg själv upplever slöja lite obehagligt, den symboliserar förtryck av kvinnan för mig. Jag tycker inte det är vackert heller..i min kultur är det gamla gummor som bär sjal på huvudet (krösa-maja tex i Emil i Lönneberga). Jag tycker håret är vackert och att det finns massa fina frisyrer att visa upp. "

• Yaran

För att vara ärlig så såg jag inte att ommseif skrev något som borde anmälas, annars hade jag anmält det direkt

• Yaran

Jag håller med dig ommseif, människor är ju inte änglar

• Yaran

"Jag ser liksom inte påhoppet eller fördomarna där. Jag ser någon som talar om hur hon ser på slöjan. Precis som du gjort med folk som bär kortkort kjol och maglinne."

Jag har inget emot de som bär kortkort kjol och maglinne
    Alla får ta på sig vad de vill

• Yaran

Radix, jag vet inte med vem du pratar och då missförstår vi varandra tror jag! Du försöker sätta ord i min mun som inte är mina. Var har jag sagt det " Precis som du gjort med folk som bär kortkort kjol och maglinne" ?

• Yaran

Jo men ommseif förklarade det FLERA gånger, jag vet inte vad jag kan tillägga mer

Jag tyckte att sonjas inlägg var fördomsfull , och du själv sa att det var!

• Yaran

heter det så köttmarknader , haha, man lär sig nya saker hela tiden kuuuul!

• Yaran

Radix, men du sa ju att hennes inlägg var fördomsfull, nu har du ändrat dig nej , jag är inte snabb på att anmäla, men jag tycker ändå att hennes inlägg var påhopp. Tro mig, man blir sårad att höra sådana åsikter.

• Yaran

Radixlector, sonjasinlägg berörde alla beslöjande kvinnor, men ommseif sa att hon inte drar alla över en kam, alltså hon generaliserade inte , som sonja, ser du! Jag är emot påhopp och kränkning , inte moraliskt att såra andra oavsett vad vilka kläder andra har på sig.

• Yaran

Men du tyckte att sonjasinlägg var fördomsfull, det var ju bra, så jag var inte ensam om att det var det.

Svar på tråden Varför bär man slöja??