Hur vet man att det är dags att åka till förlossningen?
Ja alltså, hur vet man att det är dags att åka in om man inte har en aning om hur det känns att ha värkar?
Min kompis som fick barn för 1,5 år sedan visste inte. Hon ringde in och berättade hur hon kände och på förlossningen sa de att det nog skulle dröja och att hon kunde gå och lägga sig (det var på kvällen). Jaha tänkte hon och gick och la sig, hon visste inte om det var förvärkar eller värkar tror jag, kändes som mensvärk, fast mer. Sova kunde hon iaf inte och efter ett tag bestämde hon sig för att åka in och kolla att allt var okej, hon fick komma in och bli undersökt men ingen trodde att ngt var på gång eftersom hon bara lugnt vandrade in och la sig (för undersökning). Där såg de att hon var helt öppen och efter det tog det mindre än en kvart innan dottern var född.
Hur sjutton vet man att man ska åka in??
Nu är jag bara i v 29, så det är ju ett tag kvar, men man funderar ju:)Om man ringer in och hör med förlossningen, hur ska de veta om det är dags att åka in eller inte, antar att det känns olika för alla. Har som ni förstår inte några barn sen tidigare.