• Sigrid

Vad ska jag äta på fredag när jag är ensam hemma? (enkla och goda tips, tack!)

På fredag ska jag äta middag själv. Jag vill ha tips på snabblagade (åtminstonne arbetstiden, t.ex. ugnstid spelar ingen roll), enkla och lite smarriga maträtter som är lagom att göra till en person.

• Svar på tråden Vad ska jag äta på fredag när jag är ensam hemma? (enkla och goda tips, tack!)
  • MiaP

Varför inte köpa något färdigt? Lite thai eller kinamat kanske?

• Sparrow

Nachos tycker jag är en höjdare när man blir ensam på fredagskvällen. Och ett glas rött till det kanske?

• jummie

Alltså jag hade nog unnat mig nåt köpesaktigt Lyxa på med nåt smarrigt o samtidigt bli utan både disk o arbetstid!

• AngelicaJennifer

Tacogratäng..

Stek köttfärsen och på med tacokrydda.

Blanda 1 creme fraiache paprika/chili och en philiadephiaost. Bred ut i botten på en form. På med köttfärsen och riven ost, in i ugnen 10 minuter eller tills osten är gyllenbrun..

Fett, men oj så gott

• PerG

Färska räkor!

Servera med gott bröd, sallad, tomat, gurka och ägg.. majonäs/aioli

Superenkelt och gott!... bara ägg som behöver kokas, annars ingen tillagning alls!

• brawny

det här är min fredagsfavorit och går att variera i all evighet:

en delikatesstallrik med charkuterier (t ex: salami, lomo, parma, bresaola), lite ostar (brie, blåmögel eller vad man tycker om), lite baguette, och sen lite goda inlagda grönsaker (grillad paprika, soltorkade tomater, marinerade vitlöksklyftor). Och som pricken över i ett gott glas rött vin.

• mammatill2härligavildar

Lägg in en bakpotatis i ugnen o när den är klar tar du fram nån god röra på burk, typ skagenröra el lax röra. Supersmarrig fredagsmat o inget jobb alls, förutom väntan när potatisen är i ugnen=)

• Anna M

Jag hade alla gånger köpt maaassa sushi! ;)

Annars så kanske bakad potatis med någon röra?

• Multignutten

Det här gör jag alltid när jag är ensam:
    Ugnsrostade grönsaker, "dipp" på creme fraiche och någon köttbit till. Sist hade jag fläskkotlett men man kan ju ta vad man vill ha.
    Jag brukar ha sötpotatis, röd lök, morötter och palsternacka. Skala, klyfta och in i ugnen på 225-250 grader i 10-15 min. Creme fraichen smaksätter jag med salt, peppar och vitlök. Så himla enkelt och gott!

• MiaP

brawny skrev 2009-02-25 15:14:23 följande:

det här är min fredagsfavorit och går att variera i all evighet: en delikatesstallrik med charkuterier (t ex: salami, lomo, parma, bresaola), lite ostar (brie, blåmögel eller vad man tycker om), lite baguette, och sen lite goda inlagda grönsaker (grillad paprika, soltorkade tomater, marinerade vitlöksklyftor). Och som pricken över i ett gott glas rött vin.
    Men ÅÅÅÅÅHHHH vad gott!!!
  • Sigrid

Tack för alla härligt tips!

Nu har jag varit och handlat och det blir bakad potatis med färdigköpt röra.

Tacogratängen ska jag definitivt prova en annan dag.

Jag är jättesugen på pizza eller liknande, men sonen kommer att sova när jag tänkte äta, så jag kan inte åka hemifrån och hemkörning har ingen i närheten.

• NiniMe
    AngelicaJennifer skrev 2009-02-25 15:11:16 följande:
    Tacogratäng..Stek köttfärsen och på med tacokrydda.Blanda 1 creme fraiache paprika/chili och en philiadephiaost. Bred ut i botten på en form. På med köttfärsen och riven ost, in i ugnen 10 minuter eller tills osten är gyllenbrun.. Fett, men oj så gott
    Detta e SVINGOTT tråkigt bara att min man inte tycker desamma så de äts sällan men tur för figuren kanske haha
    To All Y Bitches Talking Behind My Back, ThankS 4 Making Me The Center Of Your WORLD
Svar på tråden Vad ska jag äta på fredag när jag är ensam hemma? (enkla och goda tips, tack!)