Inlägg från: Lilla trynet |Visa alla inlägg
  • Lilla trynet

Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?

Byter inte. Håller med dig ts. Min tjej är i och för sig bara två månader men man byter ju ibland fem gånger per dygn pga spyande så råkar hon vara ren när det är dags att lägga sig så hänger bodyn med som nattplagg. Har hon annat än body på sig byter jag i och för sig för blöjan sitter bäst med body över. Gjorde lika med sonen tills han var ett antal månader. Senare kan jag fatta poängen med nattkläder och "kvällsritualer".

• Lilla trynet

näradig skrev 2009-02-25 15:29:03 följande:

LillaÄrtan skrev 2009-02-25 15:24:25 följande:
    skit och bakterier behöver inte synas. har barnet haft på sig tröjan ett tag så är den inte ren även om det inte finns fläckar på den. jag byter inte vid matfläckar eller liknande på dagen eftersom det inte är skadligt på något sätt och vi vill tvätta kläder så lite som möjligt för att skona vår planet. det ser jag som mitt ansvar.
    Men att lägga barnet i de kläderna är tydligen jätteäckligt???
    Fattar inte din logik riktigt.
  • Lilla trynet

Kan ju tillägga att jag bara badar lilltjejen ca 1 gång/vecka!!! Äckligt va? Tvättar henne förstås oftare eftersom hon är en spyare. När jag var på läkarbesök på bvc tyckte de att hon hade så fin hud. Jag svarade att det är väl bara för att hon aldrig får bada flickstackaren. Det tyckte läkaren lät klokt. Man ska inte hålla på och bada för mycket tyckte hon också. Jag gillar inte riktigt allt kladdande med krämer och så och det är ju ganska torrt ute på vintern så lite skit skyddar gott! Nu blev det lite väl ot men, men...

Svar på tråden Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?