Inlägg från: LillaÄrtan |Visa alla inlägg
  • LillaÄrtan

Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?

Jätteolika hur vi gjort när flickorna varit små! Har det varit bad på kvällen då har vi bytt till payjamas men annars har dom oftast sovit i samma body dom haft på dagen eller så. Här har det gått så många ombyten varje dag så barnen har ju alltid rena frächa kläder på sig o inte alls behövt ligga o sova med lortiga & fläckiga kläder

Ni mammaor som tycker de verkar så hemskt att sova i samma body man haft på sig under em, byter inte ni kläder på era små om dom blivit just skitiga & fläckiga?

• LillaÄrtan

näradig skrev 2009-02-25 15:29:03 följande:

LillaÄrtan skrev 2009-02-25 15:24:25 följande:
    skit och bakterier behöver inte synas. har barnet haft på sig tröjan ett tag så är den inte ren även om det inte finns fläckar på den. jag byter inte vid matfläckar eller liknande på dagen eftersom det inte är skadligt på något sätt och vi vill tvätta kläder så lite som möjligt för att skona vår planet. det ser jag som mitt ansvar.
    Men herregud... I sitt eget hem?!
    Hur gör man på dagen när barnen vilar då?
    Byter man till pyjamas då också så dom små inte besudlar sängen med alla hemska bakterier?
  • LillaÄrtan

Båda min döttrar har då mååååånga gånger sovit i samma body som de haft på dagen. Nu är dom 16 månader & 3 år, OCH båda har överlevt detta traumatiska med bakterier & skit (som de sägs vara på kläderna) , I sängen!

• LillaÄrtan
    Zixi skrev 2009-02-25 15:38:47 följande:
    Har inte barn än men jag hade gjort tvärt om. Satt på en ren body till kvällen och behållit den under dagen. Så gör jag ofta själv, på med sovstrumpor efter kvällsduschen och har på dem följande dag.Ja alltså, bodyn kan ju vara bytt efter kvällgröten om de blev extra kladdigt, igenomkissat eller kräk eller va sjutton som helst.
    Den kan ha varit bytt efter middagen likväl... Jag har som inga uppsatta regler för klädombyten på mina bebisar (När dom var det!)
    Utan bytte vid behov och samma har de fått sova i.. Utan att dö!
  • LillaÄrtan

Benet skrev 2009-02-25 17:22:37 följande:

Jag skulle nog aldrig låta min 2 1/2-åring sova i samma kläder som han haft under dagen, däremot
    Nej, inte jag heller men skulle aldrig få för mig att kritisera den som väljer att göra så. Alla sätt är bra förutom de dåliga?
Svar på tråden Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?