Inlägg från: MamiElin |Visa alla inlägg
  • MamiElin

Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?

jag byter alltid till pyjamas..har flera stycken så att han alltid får en ren pyjamas efter jag tvättat/badat han på kvällen. Det bli en kvällsrutin. jag skulle inte vilja ligga i mina smutsiga kläder.

• MamiElin

Garderobshylla skrev 2009-02-25 18:03:07 följande:

Alltså, jag har bara läst ts, så har jag missat något?Om man som jag inte byter till pyjis varje kväll, är man då per automatik en dålig mamma enligt vissa?Mina barn kanske rent utav kan dö utav det, lr iaf bli så sjuka att de aldrig reder sig från detta?Snälla informera mig!
    Det är väl ingen som har sagt att man är dålig mamma? Alla gör precis som man vill men för vissa är det en självklarhet att man inte låter sina barn sova i kläder som är smutsiga..
  • MamiElin

aa jag sätter på min son ny pyjamas varje kväll.. med tanke på att han kräks lite på morgonen efter han ätit.. jag har inte lust att sätta på honom en använd pyjamas efter han e badat. Känns för mig lite ofräscht..

• MamiElin

plus att ts skriver att hon har samma kläder dygnet runt.. säger bara att jag inte skulle göra så :) men hon gör självklart som hon vill :) har inte trackat ner på det :)

• MamiElin

PixieApa skrev 2009-02-25 19:04:34 följande:

MamiElin skrev 2009-02-25 19:02:31 följande:
    Fast alla barn kräks ju inte. Min dotter kan ha samma pyjamas några nätter i sträck. Hon kräks inte.
    din dotter ja :) Jag har aldrig sagt något om nåågons annans barn..endast om mitt eget.. efter som att det va det ts fråga.. hur vi gör?
  • MamiElin

näradig skrev 2009-02-25 19:06:10 följande:

jag byter pyamas eftersom jag inte vill att barnet ska sova i gammal hud mm.
    jo precis.. det finns mer än kräka och mat osv.. om inte tala om kvalster.. usch..
  • MamiElin

PixieApa skrev 2009-02-25 19:07:43 följande:

näradig skrev 2009-02-25 19:06:10 följande:
    Sova i gammal hud!?
    alla människor tappar hud.. speciellt under natten..
  • MamiElin

Hackemamma skrev 2009-02-25 19:09:14 följande:

Om man byter kläder x antal ggr/dag tror jag inte att det är så mycket hudavlagringar, menmen, alla gör som de vill :D
    nä man avgör väl själv va man anser som smutsigt :)
  • MamiElin

PixieApa skrev 2009-02-25 19:10:21 följande:

MamiElin skrev 2009-02-25 19:08:59 följande:
    Då hoppas jag verkligen att du byter lakan och filt också varje dag
    lakan ja :D filten e hans favorit och han kan inte sova utan.. men jag tvättar den så ofta jag kan..
  • MamiElin

PixieApa skrev 2009-02-25 19:11:16 följande:

näradig skrev 2009-02-25 19:10:11 följande:
    Ja, herregud, det är ju helt sjukt. SOVA I HUD. Och gammal dessutom. Sin egen från förra natten.Usch och blä vad fruktansvärt
    haha det e såna som du som gör trådar till onödiga diskussioner.. vi har bara sagt hur vi gör och svarat på dina frågor.. Vi tycker inte om det.. och hur du gör bryr jag mig inte om för det e inte min ensak.. har bara skrivit va jag gör och svarat på dina frågor..
  • MamiElin
    Tullemi skrev 2009-02-25 19:16:37 följande:
    Näradig: Det var väl du som inte ville tvätta för ofta/mycket. Men ändå byter ni till nytvättad pyamas varje natt? Hur går det ihop?
    man kan ju handtvätta :D det gör jag
  • MamiElin

näradig skrev 2009-02-25 19:22:04 följande:

tvättNÖTTER menar jag...några tvättnätter orkar jag inte med
    jo vi har ju haft våra diskussioner om kemikalier osv.. jag har neutral tvättmedel och e nöjd med det haha
  • MamiElin

PixieApa skrev 2009-02-25 19:53:54 följande:

MamiElin skrev 2009-02-25 19:14:07 följande:
    Onödiga diskussioner?Det är sådana som du som bidrar till astma och allergi.Eller?
    absolut inte.. jag e verkligen inte en petig människa.. jag har bara en jätte jobbig lägenhet som dammar lätt och byter gärna mitt barns lakan.. kvalster tycker jag e jätte äkligt faktiskt.. men annars e jag inte en petmorsa.. jag gillar bara att lägga min son i sin säng me rena lakan i en ren pyjaman :)
Svar på tråden Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?