Inlägg från: Miss Lau |Visa alla inlägg
  • Miss Lau

Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?

Har bara läst TS, men vi har börjat med pyjamas när barnen varit ca 1 år. Innan dess har det mest känts som ett onödigt pyssel att byta om för att sova. Men vi har tagit av lite varmare kläder och oftast har de sovit i bara bodyn vilket har blivit lagomt varmt.

• Miss Lau

MalinEddie skrev 2009-02-25 22:41:16 följande:

Vi byter till pyjamas. Tycker det är en viktig del av kvällsrutinen. Dessutom vill jag att de ska känna sig rena och fräscha när de lägger sig. Jag sover inte heller i samma kläder jag haft hela dagen. Mina barn är nu 21 mån och 2 mån. Har bytt till pyjamas sen dag ett.
    Å andra sidan byter jag inte tröja 5-8 ggr per dag, så som vi fått göra på våra bebisar.
  • Miss Lau

Ni som tycker att pyjamas är mysigare än "kläder", vad är skillnaden mellan det som i butiker kallas pyjamas och tex en bodysuit eller en vanlig body? På vilket sätt är det som kallas pyjamas bättre?

• Miss Lau

fru edinge skrev 2009-02-27 15:14:09 följande:

min åsikt e att pyjamaser e lite tunnare i tyget och e mjukare än då tex bodysuits.varför tycker DU inte att det e någon skillnad??
    För att de kläder jag haft till mina bebisar varit minst lika mjuka och "mysiga" som de plagg butiker väljer att benämna pyjamasar.

Förövrigt förstår jag inte varför så många säger att ja, jag skulle ju aldrig sova i mina kläder. Nej, det skulle inte jag heller men så brukar jag inte ha en mjuk body eller en tunn bodysuit på mig heller.
Svar på tråden Sover era bebisar i sina vanliga kläder eller använder ni pyjamas?