• lillknyt

Katrinplommon och Semper-valling??

Hej har ar jag som bor i Washington DC, USA.. Jag hade varit hemma i sverige i fem manader sammanlagt i ar med sonen. Jag tyckte att i Sverige har man battre att valja bland barnmat burkar och valling.. t.ex katrinplommon burkar som ger verkar for los mage san kan man inte hitta har i Washington DC.. ocksa valling Semper..sa jag undrar hur ni svensk-amerikansk brukar gora istallet nar man inte hittar sana sort?? Tips plleeassseee!!!!

• Svar på tråden Katrinplommon och Semper-valling??
  • MrsJones

Bor också i Usa. Välling blir det svårt att hitta, men använd Prunes istället för katrinplommon. Samma sak. Lycka till!

• lillknyt

Mrs Jones.. Tack for din inlagg.. Ok Prunes.. ar det en burk eller?? kanner mig sa dum men... :) Ja jag vet att det e svart att hitta valling men det finns val ungefar liknande typ EnFamil fran ett ars alder???

• Kagi

Prunes finns på burk, ja. Både glas och sådana där fyrkantiga i plast. Titta på barnmatshyllan i affären. Ett märke som jag vet har det är Gerber.

Välling finns helt enkelt inte. Enfamil för större barn är mer som bröstmjölksersättning. Man får köra gröt i stället. Eller få levererat från Sverige. Vi har bunkrat genom att ta med mycket från Sverige, och även be dem vi får på besök att ta med.

• ellinorsmamma

Förstår att det kan vara svårt att hitta varor som man känner igen hemifrån. Särskilt välling eftersom det är något som förmodligen bara finns i Sverige.

Men det finns en förening som heter svenskamammor.se där kan man beställa olika svenska produkter och liknande, även Sempers välling. Det är något som jag kan rekomendera.

• lillknyt

tack sa mycket for era inlagg.. Ja jag har hittat losningen... Det finns www.scandiafood.com man kan bestalla mat fran Connecticut i USA. Det ar en svensk/norsk affar!! Det fanns valling!! Hurra!! och billigare an att fa maten skickad fran Sverige.. Men tack iallafall!! Kram!!!

Svar på tråden Katrinplommon och Semper-valling??