• Rafiiki

Första rullstol?

Sitter här med en mängd olika broschyrer fr HAB om barnrullstolar och är helt förvirrad!!!
    Vilken rullstol hade ditt barn som första?
    Tips man ska tänka på?
    Behöver i första hand en rullstol ute!
    Skulle vara roligt att hitta en som inte är svart eller röd!
    Tacksam för alla tips och råd!

• Svar på tråden Första rullstol?
  • Soulgirl

Rebecca har nyligen fått sin rullstol.. en Panthera bambino. (har bild i galleriet)Hon älskar den trotts att den är svart o hon är en rosatjej.. Vi väntar på att få roliga ekerskydd till den.Nyckelpigor. När jag som förälder mailade företaget (etac) som har ekerskydden så fick jag tilll svar at de passar nog inte för det är inte vår stol men vår ass på hjälpmedelcentralen sa.. -äsh sån har jag hemma.. fixar det åt er. Vi anv vår rulle både ute o inne men mest ute.

Kram Helene!

• 4u2

vi hade en panthera micro inne och en panthera bambino ute.
    Första var blå,andra var lila och nu har hon en blå panthera med el hjul och en permobil Trax att köra med ute.Hon har ju hunnit bli 10 år så det har blivit några olika rullstolar genom åren.

• HOCHM

Du tänker på barnvagnen? Vi har den och en rullstol. Vagnen är fruktansvärd tung för att lyfta in och ut ur bilen. Om ni är ute efter en vagn istället för rullstol, kan jag rekommendera swifty, den är riktigt snygg och mycket lättare än Otto. Den blev tyvärr för liten för våran dotter så därför bytte vi till Otto.

• Rafiiki

Jag menar Otto bock rullstol.
    Har fått låna hem en för prov, kolla gärna i mitt bildgalleri!

• catmat

Hej
    Jag tittade på biiilden. Det var en fin rullstol. Jag har aldrig provat ottobock rullstil.

Svar på tråden Första rullstol?