• linnean

Är sååå godissugen på kvällen - men vad kan jag äta istället för godis?!

Är gravid med tredje barnet Och precis som med de två tidigare så har hungern och sötsuget satt in samma dag som plusset Jag är såååå godissugen på kvällen när jag sätter mig i soffan och pustar ut efter att ha fått de två små i säng. Tyvärr anser jag att frukt inte är lika med godis... Jag tycker inte att det är nån höjdare att knapra morotsstavar heller . Är det nån som har nåt bra tips på vad jag kan stilla mitt sötsug med och som inte är allt för onyttigt?!

• Svar på tråden Är sååå godissugen på kvällen - men vad kan jag äta istället för godis?!
  • lovemyboys

Näää, det värsta man kan höra när man e godissugen - ta ett äpple....vafa*n ett äpple.....Skrikandes

Jag tycker att micropop e ganska bra!! Stillar suget åtminstone...å äör inte såå farligt som chokladen jag helst hade stoppat i mej....Fundersam

...jag behöver inte inledas i frästelse....-jag kan gå själv!!...
  • mjuik

Läste någonstans här inne:

Men jag brukar ta smörgåsrån som man penslar lite vatten på
    och kryddar med valfri krydda tex grill, dill, vitlök. Sen in i ugnen så de får torka lite.

• MissLillan

vindruvor, tinade hallon och naturell yoghurt

• Twiist3d

Alltså.. det jag äter istället för chips är morotsstavar & gurkstavar och dippar i chipsdipp smaskens! haha.

Jag har hört att dricker man mycket vatten så kan det hjälpa! Själv så har jag inte provat, men

• Mem3

jag har inget tips utan jag har verklogen ingen självdiciplin så jag bakar muffins varannan dag hehe.. men lycka till med att inte äta godis önskar jag kunde sluta med..

• Twiist3d

salta pinnar! Sitter å tuggar på dom just nu
    Fast jag vet inte hur nyttiga eller onyttiga dom är

• Safiren

Torkad frukt kan kännas lite mer som godis än vanlig frukt...

Bananchips, russin, nötter, riskakor med dip...

För mig funkar det bättre om jag skär upp frukten i bitar än sätter mig och gnager på ett stort äpple :)

Svar på tråden Är sååå godissugen på kvällen - men vad kan jag äta istället för godis?!