Tips på bra foundation för torr hy??
Är det någon som kan tipsa om en bra foundation när man har torr hy? Tycker att alla lägger sig som ett täcke över ansiktet och det blir torrt också kliar det..
Är det någon som kan tipsa om en bra foundation när man har torr hy? Tycker att alla lägger sig som ett täcke över ansiktet och det blir torrt också kliar det..
Jag har väldigt torr hy. Använder foundation från Clinique, ibland blandar jag i liiite av deras ansiktskräm för extra fukt.
memlan skrev 2009-02-25 20:36:24 följande:
Nej, jag tycker inte det.
De har ju olika "krämer" beroende på vilken hudtyp man har. Prata med någon som säljer dem så får du hjälp. Så här års när jag är extra torr är det bra att först smörja in sig med ansiktskrämen och sedan blanda lite kräm i foundationen också.
Just det...
Sist när jag tittade på foundation sa hon som hjälpte mig att om man är torr ska man inte ha foundation med puder i (eller om det var så lite puder i som möjligt) för pudret är uttorkande i sig.
ID har bra produkter.
www.idmakeup.se/
Står att det passar bra på torr hud.
4. Kan jag som har så torr hud använda i.d. bareMinerals foundation?
bareMinerals kan faktiskt vara lättare att använda på torr hud och/eller linjer än vanlig cremefoundation. Vid första anblick ser bareMinerals ut som ett puder, men när du applicerar den på huden smälter den som en creme. bareMinerals innehåller inte uttorkande talk, däremot ljusreflekterande pigment som döljer linjer och ger torr hud en fin lyster.
Om du använder en lätt täckande foundation blir resultatet bättre, sen ska du rengöra och återfukta ansiktet varje morgon och kväll, använd en mild peeling ibland också för att få bort de döda hudcellerna. Lägg alltid fuktkrämen just innan du lägger foundation. Undvik puder eftersom då ser huden ännu mer torr ut. =)
SanSin skrev 2009-02-25 20:51:40 följande: