Inlägg från: prinsesstårtan |Visa alla inlägg
  • prinsesstårtan

Katten kräks!

har katten kräkts i en vecka måste du ju uppsöka en veterinär....

• prinsesstårtan

en frisk katt spyr inte efter varje måltid.

katten kan inte själv be om läkar hjälp, du måste ta det ansvaret åt den, djur brukar visa ett tappert ansikte utåt eftersom svaghet kan kosta dem livet i naturen, men du har ingen aning om hur stackarn mår igentligen...

• prinsesstårtan

prinsesstårtan skrev 2009-02-26 08:28:44 följande:

en frisk katt spyr inte efter varje måltid.katten kan inte själv be om läkar hjälp, du måste ta det ansvaret åt den, djur brukar visa ett tappert ansikte utåt eftersom svaghet kan kosta dem livet i naturen, men du har ingen aning om hur stackarn mår igentligen...
    plus om katten kräks mycket under en längre tid kan den behöva vätskersättning subkutant..... katter är mycket kännsligare för svält än hundar....
  • prinsesstårtan

men varfölr måste man sitta och amatör chansa?

har man imte den omsorgen och de pengarna att gå till vet och utesluta något annat förstår jag inte varför man skaffar husdjur?

om vet säger att katten mår bra kan man ju pröva det andra sen. huvudsaken är väl att man får bekräftat av någon proffisionell att katten inte är sjuk?

• prinsesstårtan

Åsa Ystad skrev 2009-02-26 09:07:04 följande:

prinsesstårtan: Jag gör ungefär likadnat med min egen och barnens hälsa också. Provar det jag tror kan funka och söker läkarvård om det inte går över. Ser ingen anledning att vara hispigare med någon familjemedlem än någon annan.
    nej det håller jag med om, men jag skulle inte låta mitt barn kräkas en vecka utan att ringa sjukvårdsupplysningen....
Svar på tråden Katten kräks!