• Anonym (ts)

Knipkulor! vilka och är de bra?

Har du knipkulor?

Fungerar de bra?

Vilka ska man köpa?

• Svar på tråden Knipkulor! vilka och är de bra?
  • Pysselgalningen

jag har smartballs och geishakulor. Smartballs använder jag utanför hemmer o de små kulorna när jag städar ect. geishakulorna är dock inget för nybörjare!

• Pysselgalningen

Nästan vilken sexbutik som hellst. jag handlar mycket från lustjakt.se då jag ha en väninna som säljer det.

• Lis Alm

De här har jag.
    www.lustjakt.se/Katalog/Knipkulor/Smart_silicon_balls.aspx
    I silikon med en rörlig tyngd och även ljudisolerade.

Jag är jättenöjd med dem.
    Vilka man märker är nog en smaksak. Jag tycker att silikon är bra, då man aldrig kan bli överkänslig mot silikon.
    Ta ett par som är ljudisolerasde, så att de inte låter när du använder dem.
    Välj ett par som är ca 3cm i diameter, då dessa kulor effektiviserar knipövningarna.

Glöm inte att du behöver glidmedel för att föra dem på plats.
    Och ett rengöringsmedel för att hålla dem bakteriefria.

• Anonym (ts)

Tack!

om man orkar sen, får/kan man ha de inne i timmar? eller är det mer skadligt än nyttigt?

kulorna töjer inte ut muffeluran då?

• Anonym

Anonym (ts) skrev 2009-02-26 18:49:15 följande:

Tack! om man orkar sen, får/kan man ha de inne i timmar? eller är det mer skadligt än nyttigt?kulorna töjer inte ut muffeluran då?
    Man kan ha dom så länge man vill, men jag råder till att man bara använder dom några timmar om dagen så man inte riskerar att få svampinfektioner.
  • Lis Alm

Du töjer inte ut "muffeluran" utan tränar du knipövningar med kulorna så blir den tightare istället =)

Det finns ingen anledning att ha kulorna inne så länge.
    Börja med att knipa ex 5 x 10 sekunder och om det känns bra dagen efter (lätt att få träningsvärk till att börja med)så ökar du på antalet rep eller tiden (om du kan hålla knipet längre, vilket är svårt om man inte tränat innan)
    Ha som mål att träna 2 x 15 minuter om dagen i 8-20 veckor för ett bra resultat.

Anonym (ts) skrev 2009-02-26 18:49:15 följande:

Tack! om man orkar sen, får/kan man ha de inne i timmar? eller är det mer skadligt än nyttigt? kulorna töjer inte ut muffeluran då?
  • linneablomman02

Hejsan.
    Jag hade sexparty för ett tag sen och beställde då ett par kulor.
    S.k Love-balls heter de å jag vet inte alls om det är samma sak som geisha-kulor (inte så hemma på sånt) Men det är i alla fall två röda kulor i silicon som sitter ihop med snöre. Blev förvånad över att de var så stora, känns ju som de skulle töja ut mig mer än vad jag redan är uttöjd? :P Inuti dem är det liksom tunga lösa kulor som tydligen ska stimulera musklerna / vibrera när man rör sig.
    Är nu på jobbet å har dem inne, känns ju ingenting alls förutom att snöret skaver lite tycker jag! Kan detta verkligen vara träning? Vilken storlek är bäst? Å tränar man bara när man rör sig? Ska man knipa? Tränar man musklerna även om man sitter still? Mvh Linneablomman

• Lis Alm

Det låter som ett par vanliga knipkulor (ca 3cm i diameter) De har en ergonomisk storlek och storleken i sig ger motstånd när du kniper. Så det är det viktigaste - att du kniper med jämna mellanrum, det ger bäst resultat. (Den storleken är den bästa enligt mig.)
    Jag tycker inte att man behöver använda dem så värst lång stund utan ha som mål att ha dem i 10 minuter på sikt och verkligen knipa (träna) under den stunden och göra det varje dag.

När du sitter helt still och inte kniper så ger de inte speciellt mycket träning.
    (Jämnför med att du håller en boll mellan dina knän, hur mycket träning får du av det. Lite men du får mer träning för benen om du kniper ihop benen runt bollen med jämna mellanrum och på så sätt ger träningen större resultat).
    Lycks till med träningen!

• Anonym

Har geishakulor som jag köpt från lustjakt (vita i en snäckförpackning). Har inte blivit av att jag använt så många ggr, men det blir en häftig känsla både för mig och för honom. Dock så vill jag bara "varna" för två saker:

1. Dom kan vara ganska besvärliga att få in, särskilt om man är våt och skrattar samtidigt (helst så bör man sätta in dom på toa,för det är ganska oporrigt att dra fram och göra framför partnern när det hettar till). Man får dessutom knipa ordentligt när dom väl är inne, så att dom inte ramlar ut igen.

2. Det är lätt att drabbas av panik om dom inte kommer ut med en gång, fast man tycker att man slappnar av och fast man vet att det inte är fysiskt möjligt för dom att fastna. Även här kan situationen bli ganska komisk..

Hur som helst så är dom värda att testa!

• linneablomman02

ok..... låter som bra beskrivningar. Får testa det! Hihi

Svar på tråden Knipkulor! vilka och är de bra?