Xenical.. någon som testar/testat dem?
Jag är en överviktig tjej. Ska hämta ut recept på Xenical och testa dem. Vill höra vad ni som testar... har testat dem.. har för erfarenhet? har det funkat för er?
Jag är en överviktig tjej. Ska hämta ut recept på Xenical och testa dem. Vill höra vad ni som testar... har testat dem.. har för erfarenhet? har det funkat för er?
Hej!
har du börjat på xenical? nyfiken på at höra hur d har gått för dig?
Jag hämtade ut mina xenical idag.. blir spännande:):)
Hälsningar mica
Jag har varit hos läkaren idag och hon skrev ut Xenical till mig (BMI 34,2). Ska hämta ut dem imorgon och även börja äta dem då.
annars finns det ju Alli receptfritt på apoteket och som är Xenical
Det måste ja kolla, Alli alltså på apoteket, undra va de kan kosta. Har inte haft råd att hämta ut receptet på Xenical från min husläkare än, 150 kr kostar det hmm...
japp testad tog över en burk från morsan dock var det bara en vecka men det funka fint men man märker direkt vad det är för mat man kan äta och inte äta ..kan ju säga akta fett det går fort undan på toa sen.
Om Alli kostar ca 500 kr/mnd så vill jag hellre föreslå Xenical.. fås hos läkaren på recept. samma pris, högkostnadskydd men mycket mera effektivt än Alli. (vad jag har hört iallafall). Xenical innehåller mera orlistat än Alli, och d är d som tar bort fettet i allt man äter.
Tar Zenical själv..BMI 34..jag har gått ner 3 kg på 5 dagar. d går fort i början. Zenical är bäst för oss som är väldigt överviktiga..BMI över 30.
Som Drever säger så märkar man direkt vad man INTE borde äta.
Men d är jo inte så at man skall ta Xenical och sitta i soffan hela dagarna och äta pizza...då sitter man nog på toan halva dagen skulle jag gissa...hehehe...:):)
Ändra kosthållet och motionera..:):)
Xenical funkar jättebra på mig!:):)
Har också provat reductil för några år sedan..gick ner 12 kg på 2 mnd men då hårdtränade jag också..andra gongen jag tog reductil fick jag väldigt många otrevliga bivärkningar..så därför ville jag prova xenical och d tror jag är d som funkar bäst för mig...:)
Långt innlägg....
ha d bäst!=)
Jag äter xenical, eller inte just nu, för jag ammar, o inte heller då jag var gravid.
Men gick ner 8 kg på 3 månader, då innan jag plussa.
Gick fort i början, men stanna det upp lite efter ett tag.
Man bajsar ju ut 1/3 av allt fett man äter o ska helst få i sig max 60 g fett om dagen.
Självklart måste man ju motionera o äta ordentligt efter kostcirkeln osv.
Jag använder mig av programmet BMI Direkt samtidigt. tt jätte bra steg-för-steg program.
Jag använde stegräknaren som mitt andra verktyg i viktminskningen, helt underbar liten manick o det finns så mycket sätt att peppa sig själv med den.
Det bästa med Xenical är läkaruppföljningarna som är. Jag vägde mig en gång i månaden hos en syster o så uppföljning var tredje månad hos läkaren.
Har en så bra läkare som förstår mig till 100%
Precis:)
Jättebra uppfölning du fick mamma till leo:):)
Jag också skall in til läkaren nu o då på kontroller..:)
Vi hadde godis dag igår..lördags mys:)
kan ju säga at jag har ont i magen i dag...inget bra...
men jag tappar värje dag...:) nu är d lång promenad med hunden:):)
Ha d gött!=)
Jag gick ner 15kg på 4 månader, men sen stod de still efter det hur jag än försökte. Så jag slutade med dem.
Xenical låter jätte bra tycker jag. Men det är 3 månader sen min läkare skulle skriva ut recept, o så skulle jag hämta de i receptionen hos husläkaren. Så ja vet inte om de finns kvar. Det kostar 150 kr att hämta receptet där. Men ja ska upp dit nån dag, när j fått pengar o höra. Annars kan de nog skriva ett nytt, förhoppningsvis.
Har BMI på 35, så ja behöver gå ner. Låter bra om man går ner snabbt i början
Man går upp igen ganska snabbtnär man slutar, å äter du minsta lillafett då får du olijeliknande avföring som bara rinner ur rumpan utan att du kan göra något åt det.
Om man går upp i vikt igen efter man slutat på xenical så är d ens eget fel. då har man inte gjort rätt. Man måste faktisk lägga om kosthållet och motionera. d är inget mirakel piller. många som "glömmer" d...tror at man går ner i vikt bara av at ligga på soffan och äta godis hela dagarna och samtidigt äta xenical. d kanske man gör också, men då går man ju självklart upp i vikt igen efter man slutat på xenical. Funkar inte så.
I samband med at man tar xenical måste man ändra livsstilen för at man skall klara hålla vikten efter man nått sitt mål och hittat trivsel vikten.
Jag är stentokig i magen idag...men d va för at d va lördag och "godis dag" i går misstänker jag.. men men...
Nu skall vi snart ut å långa kvällspromenaden:):) skönt!! =)
(måste bara vänta tills magen har lugnat sig lite...)
=)
Jag kämpade hårt med det.. Å jaglaom kosten. Dessvärre så skadade jag min ryggen så jag kunde inte göra mycket. Å sen nu när ryggen är bra så blev jag gravid.. Så jag har gjort som man skulle. Men har hört många som lagt om kosten och vanorna å gått upp ändå när de slutat.
Jag äter alli börjad i måndags, har gått ner 2 kg nu på en vecka.
Men som xenical så är det samma men alli är lite mildare. Det tar bort fettet i maten på samma vis och det syns i toastolen om jag äter mat med för mycket fett.
Alli är dock dyrare 490 för en månad. Men jag har ett Bmi på 29,7 och får ju inte söka förns man har över 30. Och inte säkert jag hade fått hjälp heller men tycker det funkar bra med alli. Så borde ju kunna rek xenical med då
xenical kostar nästan 600 kr för en månad.
d är ju olika för alla hur d funkar.
Nu väntar hunden=)
Jag är inte överviktigt direkt men provade Alli ett par månader för något åt sedan och gick inte ner ett gram. Däremot läckte jag "olja" där bak. Någon mer som haft dålig erfarenhet av dom?
Hej!
Det finns idag tre licenserade medel avsedda för viktnedgång i Sverige, vilket är Xenical, Orlistat (generisk version av Xenical) och Alli. Alla tre har, förutom den aktiva ingrediensen orlistat, gemensamt att de verkar genom att ta upp ungefär en fjärdedel av allt fett vid intag av måltid.
Kort och gott innebär det att du som tar dessa läkemedel endast omsätter ungefär 75% av allt fettintag, och du därmed stadigt minskar lite i vikt (ungefär 0,5-1 kg i veckan) under perioden du tar behandlingen.
De är dock utformade för att användas endast tillsammans med kalori- och fettsnål diet och regelbunden motion. Läkemedlet kommer hjälpa dig med att förlora vikt i en stadig takt under en period på sex månader och därmed förbereda dig för ett nytt liv efter att behandlingen är avslutad. De är inga mirakelpiller utan hjälper dig med att få en stabil viktnedgång under en begränsad period.
Min bror, som hade ett BMI på 38, använde sig av Alli och förlorade omkring 10-12 kg under ett halvår, vilket sedan gav honom fördelaktiga möjligheter att fortsätta förlora vikt därefter. Jag tror att han är nere på ett BMI på 29-30 nu.
Xenical och Orlistat är båda receptbelagda, men Alli är receptfritt. Dock går endast Alli att köpa på ett apotek och jag vet att det finns ett par onlineapotek som säljer Alli idag.
Vänligen,
LS