• mi vida

Ett halsband med en liten bjällra som barnet ska kunna höra...vart hittar man en sån???

Har letat mig tokig...vill ha ett sånt halsband men kan inte hitta det alls....

i vilken vecka börjar barnen höra ljud?....har ni nån hemsida eller nåt förslag på vart man kan hitta dess halsband

• Svar på tråden Ett halsband med en liten bjällra som barnet ska kunna höra...vart hittar man en sån???
  • Caranlachiel

Kallas för bola, sök på det ordet så hittar du flera hemsidor som säljer.

Tror det är i vecka 24 barnet börjar höra ljud ordentligt, då är örat lite mer utvecklat än tidigare.

Vecka 37 - and counting! (BF 21 mars)
  • Dakota

Googla på Bola så får du massor med träffar. Babytime har tex.

• mi vida

Cornbread skrev 2009-02-26 11:56:46 följande:

En bola menar du?Kolla denna hemsidan, veckans erbjudande nu, 109;- www.lillamirakel.se/
    du har ingen aning hur mycket jag gillar dig just nu...haha=)
    tack! visste inte att det hette så...har sökt på bjällra och massa annat
  • starlight in the night

Jag fick en i julklapp av min man..de är helt underbara.
    Bolan kommer från Indiankvinnorna.
    Då bolan lockade till sig mammans skyddsängel för att skydda graviditeten. När barnet är fött hängs den ovanför sängen & lockar till sig barnets skyddsängel.. mysig sägen.

• Mem3

om det är en gradvitetsbingla du menar så fick jag av min syster, det hade hon köpt på babyproffsen.. Kommer från mexico eller vad stod.

• Cornbread
    Svar på #5
    mi vida skrev 2009-02-26 11:58:11 följande:
    Cornbread skrev 2009-02-26 11:56:46 följande:
    du har ingen aning hur mycket jag gillar dig just nu...haha=) tack! visste inte att det hette så...har sökt på bjällra och massa annat
    Haha söt du e ;)
  • Wööörmi
    starlight in the night skrev 2009-02-26 12:17:18 följande:
    Jag fick en i julklapp av min man..de är helt underbara.Bolan kommer från Indiankvinnorna.Då bolan lockade till sig mammans skyddsängel för att skydda graviditeten. När barnet är fött hängs den ovanför sängen & lockar till sig barnets skyddsängel.. mysig sägen.
    Jag fick en sån av min käre far...
    Men visste inte allt detta..
    Låter riktigt trevligt :D
  • Grattis

Har också tittat på dessa hos www.Babytime.se Plingar de mycket? Kan tänka mig en sådan som smycke även innan jag är gravid. Men de får inte plinga för mycket...

• mi vida
    Svar på #15
    tack för alla svar....har hittat en på lillamirakel. jättefin vit med vågor....eller kanske tar ja den svarta eller kanske båda;)
  • JoRi
    mi vida skrev 2009-03-03 21:41:26 följande:
    tack för alla svar....har hittat en på lillamirakel. jättefin vit med vågor....eller kanske tar ja den svarta eller kanske båda;)
    jag har den svarta. hade med jätte svårt att välja, sambon fick välja tillslut. velade mellan samma som dej jätte längre. hihi =) 
Svar på tråden Ett halsband med en liten bjällra som barnet ska kunna höra...vart hittar man en sån???