• lilla gumman 85

Ni som är experter på CV och PB!!!

Kanske nån som jobbar som rekryterare eller nått sådant kan ge mig lite tips och feedback??!! Det fanns en liknande tråd innan men jag startar nu en ny!!

Det är så att jag sökt en massa jobb nu en tid.. Har fått hjälp med CV och personligt brev genom Aventus (som företaget har anställt för att de ska hjälpa oss varslade) Jag tycker själv att mina ansökningar har varit klockrena... Även hon på Avetus tycker att det har låtit jättebra! Men inte en enda gång har jag fått komma på intervju, och ens knappt fått ett "nej tack!" Jag blir så ledsen! Jag vet inte vad jag gör för fel!!??

Skulle behöva ännu mer tips på vad man inte ska säga eller skriva för att man inte ska bli bortsorterad direkt!!

• Svar på tråden Ni som är experter på CV och PB!!!
  • TuSSen09

jag sitter och söker jobb nu, och pratade förra veckan med min handläggare, enda sättet att få jobb är att visa upp sig typ, jag har varit arbetslös en längre tid, Mail kollas, skickar man brev har jag fått känslan att visa blir inte ens lästa. Så drygt. Jag har också sökt och sökt, av alla jobb jag sökt fick jag innan jul komma på en intervju. Gissa om jag blev glad. Ruttet att man inte ens kan få besked att dom mottagit ens ansökan emellanåt. Jag fick berömelse för mitt cv och min ansökan då jag var på intervju och blev jätteglad!

• Mandragora

Det handlar nog snarare om kompetens tyvärr. Att folk med bättre lämpade utbildningar och erfarenheter har blivit utvalda.

Måste åtminstone vara skönt att få respons på att ditt CV ser bra ut!

Men tänk på att det personliga brevet skall rikta sig till det ställe som du söker till. Ha inget allmänt brev som du skickar till alla. Det lyser igenom! Om det inte är inriktat mot tjänsten som du söker till blir det desto svårare att få en chans.

• MikPel
    lilla gumman 85 skrev 2009-02-26 11:56:49 följande: