• CornFlakes

Klamydia-Claudia?

Tyvärr så fick jag inte plus när jag testade i tisdags, men det kommer ju förhoppningsvis någon gång. Hur som helst, jag sitter här i min ensamhet (min sambo är på jobbresa) och tänker ut namn till bebisar

Och jag pratade med min syster och berättade att om jag får en dotter så ska hon heta Claudia.

min syster fräste: vaaaa? ee ru dum i huvet det låter ju som klamydia!!!! är det verkligen så?

Jag tycker att Claudia är ett jättevackert namn!

*jag vet att det är dumt att tänka namn innan man ens fått plus, men iaf*

• Svar på tråden Klamydia-Claudia?
  • Merle

Claudia är jättefint, och låter inte det minsta som klamydia.

• Polly S

ehm, nej, så tänkte inte jag. fint namn.

• xxmeyaxx

Jag har aldrig tänkte på ordet klamydia, när jag hört namnet Claudia.

« Feel the magic of Meya »
  • Seven Costanza

Den kopplingen har jag aldrig gjort och tror inte det är vanligt att tänka så. Dessutom inte alls dumt att tänka på namn, isåfall har jag varit knäpp i tio år och här blir nog inga barn förrän om 4-6 år. Själva namnen har dock ändrat sig en hel del under åren ).

• MajaLinnéa

Nej jag tänker inte heller på klamydia.

Däremot tänker jag på diarré när jag hör Desirée eller André...

• Enomia

Nej, jag tänker på Claudius, som sägs betyda "den halte".
    Och så fotomodellen Claudia, förstås!

• CornFlakes

haha det var Claudia Schiffer jag tänkte på med :P

• oOrosamarängerOo

Ser eller hör ingen liknelse mellan Claudia och klamydia. En tjej när jag gick i skolan hette Lydia därmot som kallades Lydia klamydia av några töntkillar.

★♥snitt 22 april♥★
  • felicityporter

Jepp, jag tänker definitivt Claudia - Klamydia. Första Claudian jag träffade på i verkligheten var en riktig überbitch, en slampig sådan dessutom, vilket gjorde att smeknamnet "Klamydia" kom av sig själv. Den andra Claudia jag träffade några år senare var om möjligt en ännu större bitch.

• CornFlakes

Japp, för mig är Claudia görfint! Speciellt till vårt efternamn
    (det är grekiskt och börjar också på "C"), så man får se allt i sitt sammband. Men jag älskar det, ville bara försäkra mig om att ni (iaf de flesta :-P) inte tänkte på klamydia =)

• chickenpox

På min högstadieskola fanns det en Claudia som kallades för just klamydia men jag gillar namnet

• Tudor 05

tycker nog inte att det låter lika..

men hur ska det uttalas (eftersom man kan uttala på två sätt, eller kanske fler ändå...): Clawdia eller Clåådia (som det uttalas på typ engelska)?

Svar på tråden Klamydia-Claudia?