sari skrev 2009-02-26 21:06:55 följande:
mammamys06 skrev 2009-02-26 19:53:09 följande: Så drastiskt tror jag inte att det behöver vara. Det vore ju förskräckligt. Jag vet en familj där mannen i familjen precis blivigt arbetslös när det var dax att förnya deras medgivande. De berättade för hemutredaren och det var inga problem alls för henne. Några månader senare hade mannen ordnat ett nytt jobb. Det måste ju finnas någon rimlighet i det hela nu när väntetiderna är så långa, speciellt när man redan skickat sina handlingar. Tänk om den familjen hade behövt dra tillbaka sina handlingar från landet för att sedan börja om i kön några månader senare. Jag tror däremot att hemutredaren tittar på hur möjligheterna att få nytt jobb ser ut. Har man ett gångbart yrke, framåtanda och vilja. Bor man dessutom på en lite större ort är det nog ett plus i kanten för att hitta nytt jobb.Till
TS, jag skulle nog i er sitts sökt alla jobb som gick att söka. Karriär och drömyrke skulle jag lagt på hyllan under ett tag. Det går ju att söka drömyrket även om man tillfälligt jobbar med något annat.
Nej, jag var för snabb på knapparna där, det är stämmer ju så klart att nämnden måste ta ställning till den nya situationen, det jag menade var att eftersom det är en omställning för ts så måste det upp i nämnden för ett nytt medgivande kring det ändrade förhållandena hemma, förlåt att jag var otydlig, ts. HÅller tummarna för att det löser sig, verkligen!