• Ladyn

Priser på en Klädbytardag?

Jag har bokat bord till en klädbytardag o tänkte försöka bli av med lite kläder o leksaker.
    Tyvärr har jag aldrig varit på en sådan förut, varken som köpare eller säljare, så jag har absolut ingen aning om vad man ska sätta för priser på kläderna?

Det är pojkkläder från stl 56-98 från tex Lindex, Kappahl, NameIt mm. Det är kläder från 2006-2009, givetvis i bra men använt skick. Det är allt från skor till overaller.

Snälla hjälp mig med priser!

• Svar på tråden Priser på en Klädbytardag?
  • Panna82

Betyder inte bytardag att man byter grejer med varandra?

• 010306

Jag har handlat på barnprylsmarknader & där brukar det va 5-20 :- / plagg

• strojes

En del kläder (bodysar, tröjor, byxor) gör man med fördel några olika "klädpaket" av och sätter ett paketpris på. Tex ett paket med 4-5 bodysar i, ett med några tröjor och andra med lite blandat i kanske.
    Pris är svårt, beror ju helt på i vilket skick kläderna är i och vilket märke. Allt från 5:- per plagg upp till 20-30:- per plagg är vanligt förekommande. Ytterkläder kan man förståss ta mer än 30:- för, framförallt om det är i bra skick.

Klädbytardagar innebär inte att man byter rakt av med varandra. Några bidrar med klädder till försäljning och andra köper. Man behöver inte sälja kläder för att få köpa kläder på sådana ställen.

• Panna82

Ok.. För de klädbytardagarna jag har varit på bytte man rakt av med varandra.

Ananrs kallas det väl loppis, försäljning av barnkläder etc. I alla fall i min värld.

• Ladyn
    Svar på #4
    Panna82 skrev 2009-02-26 13:40:54 följande:
    Ok.. För de klädbytardagarna jag har varit på bytte man rakt av med varandra.Ananrs kallas det väl loppis, försäljning av barnkläder etc. I alla fall i min värld.
    Ja det låter ju faktisk bättre med försäljning än klädbytardag, men det står att det heter klädbytardag här fast man säljer.
Svar på tråden Priser på en Klädbytardag?