• Shoegal

Extraknäck som marknadsundersökare?

Hej!
    Jag har funderat lite på att jobba extra när jag studerar men eftersom studierna är ganska krävande får det inte vara vilket extraknäck som helst. Jag tänkte häromdagen att det kanske skulle fungera att jobba som marknadsundersökare, dvs de som ringer hem och stör mitt i maten för att göra undersökningar. Telefonförsäljare är uteslutet, det har jag jobbat som och det trivdes jag inte med. Men undersökningar är en annan femma.

Har kikat lite på Internet för att hitta lediga platser eller information om företag som gör undersökningar så man kan ringa dem, men inte hittat speciellt mycket. Jag bor i Gbg så kontoret får gärna ligga där Hjälp? Tips?

• Svar på tråden Extraknäck som marknadsundersökare?
  • MissBeccis

Mitt råd skulle vara att inte ge dig in i det. Jag jobbade som telefonförsäljare och har kompisar som jobbade med marknadsundersökningar, och yrket är extremt otacksamt och lönen dålig.. Försök hitta ett annat jobb där du kan jobba som behovare, väktare kanske? Jag jobbade som det i 3½ år och vi hade många behovare som jobbade precis som de ville. Kanske värt att kolla upp?

• Shoegal

Det kanske vore ngt, det har ju lite anknytning till min utbildning också.
    Har tidigare jobbat extra som vårdbiträde och dagispersonal men det var inte riktigt min grej. Café är en annan grej jag jobbat på som jag inte vill göra igen.
    Möjligtvis om man skulle söka sig till några helger i affär men det beror på typ av affär. Har jobbat på Obs (gamla Coop) och det gör jag ogärna om.

Det måste ju vara något jag kan göra vid behov, inte schemalagt helst då vissa perioder i skolan är mer hektiska än andra.

Undrar bara hur sambon skulle ställa sig till att jag extraknäckte som väktare. Det känns som ett utsatt jobb....Hur var det??

• MissBeccis

Man kan bli anställd helt som behovare, dvs de ringer och frågar om man kan jobba.