Inlägg från: MissBeccis |Visa alla inlägg
  • MissBeccis

Extraknäck som marknadsundersökare?

Mitt råd skulle vara att inte ge dig in i det. Jag jobbade som telefonförsäljare och har kompisar som jobbade med marknadsundersökningar, och yrket är extremt otacksamt och lönen dålig.. Försök hitta ett annat jobb där du kan jobba som behovare, väktare kanske? Jag jobbade som det i 3½ år och vi hade många behovare som jobbade precis som de ville. Kanske värt att kolla upp?

• MissBeccis

Man kan bli anställd helt som behovare, dvs de ringer och frågar om man kan jobba.
    Jag tycker det är ett bra extraknäck, och man är inte särskilt utsatt heller, det beror ju på vad man har för tjänst, men på företag och så är man ju inte så utsatt. Kolla med vaktbolagen i ditt område, i gbg borde det ju finnas rätt många precis som här i sthlm. Kolla med de större först, som Falck, Securitas, bevakningstjänst, Rapid. (Jag jobbade på Falck)

• MissBeccis

Det behöver inte vara natt, du kan säga att du bara vill jobba dag. Där jag jobbade förut var det många extravakter som kom in och gick med tex hantverkare inne på stora företag som inte tillåter sådana att gå runt själva, kanske sitta brandvakt när det har brunnit någonstans för att se så det inte börjar brinna igen, receptionsjobb, jobb i bevaknings och larmcentraler etc.

Svar på tråden Extraknäck som marknadsundersökare?