• Miraklet09

Kan man redan känna (buffar, eller liknande pirr känsla) kan det va bebisen???

Jag vet att man inte bruka känna så tidigt i en gravv när man är föstföderska

men ja känner som små buffar där bebisen ligger ibland (lysnat med angelsound)
     som hon på företaget ja beställde ifrån sa att ma inte hör bebisen bara i från v 12,
     så ja måste gått så långt nu iaf, dem är osäkra på mvc osv, pg olika
     tidsintervall angånede VUL.en, men alla växer ju olika fort..

osså hörde jag igår hur den buffade till där inne, ibland kan jag känna det strax unde navelen hur det kurrar till eller kör runt i magen där liksom, en
     konstig och bakliggande känsla

vet att det likaväl kan vara tarmarna, me det är de stället som ja hörde bebisen
     på..

men konstigt att den var så långt upp redan, strax under naveln knappt 4cm nedanför lite åt höger, hm tycker det konstigt.... hörde den jätte tydligt där..

E
  • Svar på tråden Kan man redan känna (buffar, eller liknande pirr känsla) kan det va bebisen???
  • Miraklet09

Många klick inga svar Gråter

E
  • Miraklet09

Det känns mest när jag är stilla eller om jag lutar mig lite framåt..
     det pirrar till i magen och känns som om något sprattlar till typ,
     svårt att förklara ibland så känns det lite hårdare känsla (konstigt nog)

E
  • Minifer

Har svårt att svara gumman eftersom jag aldrig varit gravid innan. Jag tror dock det är för tidigt och att även omföderskor inte kan känna tidigare än typ v 16. Men jag kan ju inte svära

• Miraklet09
    Minifer skrev 2009-02-26 17:53:37 följande:
    Har svårt att svara gumman eftersom jag aldrig varit gravid innan. Jag tror dock det är för tidigt och att även omföderskor inte kan känna tidigare än typ v 16. Men jag kan ju inte svära
     ah men det så skumt, alltså inte buffar som sparkar

eller sådär pirrig känsla, känns ändå som typ tarmarna rör sig, men mindre rörelser
     som är snabbare liksom, som kommer och går typ, svårt förklara

en ja tycker det konstigt den låg så långt upp, ska den göra det såhär tidigt?
     eller tidigt och tidigt enligt senaste mensen så är jag ivecka 12 snart 13,
     enligt uträkning på fl så är jag i vecka 13 snart 14
    E
  • elsiie

Jag är i vecka 15 (14+1), och jag är säker på att jag kännt min bebis när jag ligger i sängen och det är stilla och tyst :). Men det är nog inte lika tydligt som när sparkarna och sånt kommer. Men man känner ju helt klart att det är någon som snurrar och vrider sig där inne. :) Jag tror det går att känna tidigt, endå har jag inte fått någon direkt mage och jag är normalstor sen innan :)

• Miraklet09
    elsiie skrev 2009-02-26 18:01:43 följande:
    Jag är i vecka 15 (14+1), och jag är säker på att jag kännt min bebis när jag ligger i sängen och det är stilla och tyst :). Men det är nog inte lika tydligt som när sparkarna och sånt kommer. Men man känner ju helt klart att det är någon som snurrar och vrider sig där inne. :) Jag tror det går att känna tidigt, endå har jag inte fått någon direkt mage och jag är normalstor sen innan :)
     Ah jag tror faktiskt att det går, men skrämmande om dem säger
     till mig på Nupp UL att jag är mindre gången än jag själv känner runt vecka 13 nu
     snart 14 till fredag, imorgon dårå ju
     men ja kände det redan för 1-2 veckor sedan
     buffar till typ, sådär lite halvt obehagligt som om något vänder sig,
     ja är lite tjocker sedan innan men det verkar som att bebisen ligger ganska långt
     fram vid magen ändå, för min mage svullnade tidigt och nu börjat synas
     ännu mera ja kan knappt knäppa brallorna mera :-/

jag vet inte vad ja ska tro, känne mig sinnersjuk när ja säger att ja tror den
     buffar omkring, men vadå den rör ju sig tidigt så varför skulle man inte känna liksom

Men när började du känna av det helt???

jag kanske uppmörksamde det mer då min syster är gravid och hennes sparkar osv
     men att jag kanske är mer inne i att känna av symtomen osv,
     men om det är bebisen som buffa runt behöver man ju inte lysna p hjärtljuden så ofta

för om den gör tecken mellanåt så blir ja nöjd

men ska lysna på lördag, spela in ljudet tänkte jag så släkten får höra

E
  • elsiie
    Svar på #6
    krillesfruga skrev 2009-02-26 18:06:50 följande:
     Ah jag tror faktiskt att det går, men skrämmande om dem säger till mig på Nupp UL att jag är mindre gången än jag själv känner runt vecka 13 nu snart 14 till fredag, imorgon dårå ju  men ja kände det redan för 1-2 veckor sedan buffar till typ, sådär lite halvt obehagligt som om något vänder sig, ja är lite tjocker sedan innan men det verkar som att bebisen ligger ganska långt fram vid magen ändå, för min mage svullnade tidigt och nu börjat synas ännu mera ja kan knappt knäppa brallorna mera :-/  jag vet inte vad ja ska tro, känne mig sinnersjuk när ja säger att ja tror den buffar omkring, men vadå den rör ju sig tidigt så varför skulle man inte känna liksom  Men när började du känna av det helt??? jag kanske uppmörksamde det mer då min syster är gravid och hennes sparkar osv men att jag kanske är mer inne i att känna av symtomen osv, men om det är bebisen som buffa runt behöver man ju inte lysna p hjärtljuden så ofta  för om den gör tecken mellanåt så blir ja nöjd  men ska lysna på lördag, spela in ljudet tänkte jag så släkten får höra  
    Jag började nog känna i v13 ungefär, då var jag tvungen att koncentrera mig en hel del, nu räcker det bara man ligger still och sambon har somnat
    Det är rätt häftigt, undra hur det kommer bli sen när den börjar sparka på riktigt!!

Jag ska till min bm på måndag så då får jag lyssna på hjärtat för första gången, jag har sett hjärtljuden när jag var på vul i v7 så det var ett tagsedan, spännande !!
  • Miraklet09
    elsiie skrev 2009-02-26 18:13:14 följande:
    Svar på #6krillesfruga skrev 2009-02-26 18:06:50 följande: Jag började nog känna i v13 ungefär, då var jag tvungen att koncentrera mig en hel del, nu räcker det bara man ligger still och sambon har somnat Det är rätt häftigt, undra hur det kommer bli sen när den börjar sparka på riktigt!! Jag ska till min bm på måndag så då får jag lyssna på hjärtat för första gången, jag har sett hjärtljuden när jag var på vul i v7 så det var ett tagsedan, spännande !!
     ah jag känner även om jag står/sitter ner konstigt nog :-/
     hehe o när vi skulle lyssna med angelsounden igår
     så buffade den på som in i bara den, ja kände bara en bråkdel av det vi hörde,
     men jädrans när den väl kom åt en ömm punkt där inne, hahaha ja höll på
     att kissa ner mig av skratt alltså..

Men e det inte skumt att den ligger så långt upp redan???

var du i vecka 12 då( som man räkna 13 på fl)????

ja känner på mig att ja är så långt gången jag tror,
     annars blir ja mörkrädd om jag är mindre gången och redan känner av bebisen
     den är ju jätte kort, men det är inga fjärils grejer,
     det känns ju ibland som om något sparkar till eller du vet,
     inte fullt sådär, men gör lite halvt ont typ, blir nästan irriterad, hahahaha..
     ja kan stå i plugget och helt plötsligt se helt frågvis ut, konstigt nog så
     känns det ganska starkt, sen strax efter när ja sitter ner så pirrar det runt typ
    konstigt .-D

haha eller så e jag sinnesjuk på redigt
    E
  • elsiie
    Svar på #8
    krillesfruga skrev 2009-02-26 18:17:05 följande:
     ah jag känner även om jag står/sitter ner konstigt nog :-/ hehe o när vi skulle lyssna med angelsounden igår så buffade den på som in i bara den, ja kände bara en bråkdel av det vi hörde, men jädrans när den väl kom åt en ömm punkt där inne, hahaha ja höll på att kissa ner mig av skratt alltså.. Men e det inte skumt att den ligger så långt upp redan??? var du i vecka 12 då( som man räkna 13 på fl)????  ja känner på mig att ja är så långt gången jag tror, annars blir ja mörkrädd om jag är mindre gången och redan känner av bebisen den är ju jätte kort, men det är inga fjärils grejer, det känns ju ibland som om något sparkar till eller du vet, inte fullt sådär, men gör lite halvt ont typ, blir nästan irriterad, hahahaha.. ja kan stå i plugget och helt plötsligt se helt frågvis ut, konstigt nog så  känns det ganska starkt, sen strax efter när ja sitter ner så pirrar det runt typkonstigt .-D haha eller så e jag sinnesjuk på redigt
    Du kanske är längre gången än vad du tror
    Det hade väl varit roligt!!
    Det är ju helt olika, sen kanske du har en stor bebis i magen som märks mer än en "normal" bebis för den veckan, det är ju helt olika ju. Jag har sett bilder där folk har växt jätte mycket redan och känner en som är två veckor före mig som redan fått köpa mammabyxor , det är ju helt olika.
    Vad häftigt om du inte kommit så långt och endå kan känna så mycket, det hade jag varit jätte stolt över !
  • Miraklet09

elsi

ah ja ha vart på vul men ja är själv liten och maken med
     ja tror bebisen bara är liten för sin ålder

men det konstig känsla, liksom..

men våga inte säga till någon då tror dem jag är psysiskt störd eller önske tänkande

E
Svar på tråden Kan man redan känna (buffar, eller liknande pirr känsla) kan det va bebisen???