• lycra

Hjälp med nappflaska!!

Igår fick vi ge Elias ersättning eftersom han inte blev mätt på bröstmjölken. Jag har köpt en nappflaska sen innan med tillhörande dinapp med det minsta hålet. Har läst att det ska droppa ur dinappen inte rinna men igår när jag höll flaskan upp o ner så rann det massor i en tunn stråle! Elias kunde inte ligga ner o äta utan fick halvsitta & jag fick liksom hålla nappflaskan vågrätt så det inte kom för mycket. Detta var ändå en dinapp med det minsta hålet som det stod när jag köpte den. Vad kan jag ha gjort för fel???

• Svar på tråden Hjälp med nappflaska!!
  • SvanFlikkan

Du gör inge fel... de e nappen, ger själv på flaskan. använder orginalnappen till flaskan?

• lycra

ja det är originalnappen. Men det ska väl inte rinna ut sådär? Elias blir helt chockad när munnen fullkomligen fylls, han sväljer inte allt heller då utan hälften kommer på tröjan.

• Marmeladtösen

Du kan väl köpa en extra napp till flaskan och kolla hur det fungerar. Nappar från andra märken brukar också fungera i olika flaskor. Det ska inte rinna utan drappa väldigt lite.

• smålandstös

Har också svårt med den, tycker att det rinner för fort. Använder apotekets nu men den tycker jag rinner för långsamt... vill byta men vad gör man när de får halva innehållet på tröjan....

• SvanFlikkan

Lycra
    Du kan gå på baby-land/-proffsen/-ringen och köpa en NUK napp, dom är otroligt bra och dom jag har me NUK droppar inte ens där får han suga ur mjölken och dom har ett lufthål som hjälper attt inte svälja så mkt luft =)

• LabLover

TS: Så kan det bli ibland. Testa att trycka ut luften ur nappen när den sitter på flaskan. Om det inte fungerar kan du behöva skruva av den och skruva lite på nappen. Lycka till!

Tipsar även om www.nappflaskan.se

• lycra

då ska jag iväg o köpa en sån! heter de NUK? är det bara själva dinappen jag ska köpa eller en hel flaska?

• lycra

lablover: okej ska försöka det! så det är inte fel på själva flaskan/nappen?

• Marmeladtösen

Du kan köpa bara själva dinappen.

• LabLover

TS: Nej, det behöver inte vara fel på dinappen eller flaskan. Det blir så ibland har jag erfarit och jag kollar alltid i vasken eller på handduken innan jag börjar mata. Annars blir det ju helt fel

• SvanFlikkan

lycra
    Dinappen kan du köpa separat den fungerar på de flesta flaskor =)

• lycra

Det är väl meningen att de ska SUGA ut mjölken.. precis som med tutten? Sen undrar jag.. ska de ligga ner när man ger flaskan?

• Mandarin

Jag läste någonstans att det kan påverkas av hur hårt man skruvar på nappdelen.

• LenaBed

Man reglerar flödet genom att dra åt skruvgrejen.
    Använde esskas flaskor o nappar i början men efter ett tag rann det mycket ändå genom napparna så nu har vi köpt Mam anatomiska nappar (minsta hålet) o de fungerar bättre.
    Men som sagt var, dra åt skruvgrejen men inte för hårt utan de ska komma bubblar i flaskan.

• lycra

Nu testade jag nappflaskan igen & reglerade lite på skruvgrejen. Om man vände nappflaskan upp o ner så rann det i kanske 3 sek & sen slutade det! Så det verkar funka nu =) Tack för era svar!

• Mammatilltretroll

Har samma problem med min NUKnapp divarianten med litet hål.

Det rinner i en tunn stråle i en viss uppochner-vinkel...

• Miffi

Jag kan bara rekomendera MAM vacumfri flaska Den är super, ska vara väldigt likt att suga på bröstet.

Svar på tråden Hjälp med nappflaska!!