Inlägg från: lycra |Visa alla inlägg
  • lycra

Hjälp med nappflaska!!

Igår fick vi ge Elias ersättning eftersom han inte blev mätt på bröstmjölken. Jag har köpt en nappflaska sen innan med tillhörande dinapp med det minsta hålet. Har läst att det ska droppa ur dinappen inte rinna men igår när jag höll flaskan upp o ner så rann det massor i en tunn stråle! Elias kunde inte ligga ner o äta utan fick halvsitta & jag fick liksom hålla nappflaskan vågrätt så det inte kom för mycket. Detta var ändå en dinapp med det minsta hålet som det stod när jag köpte den. Vad kan jag ha gjort för fel???

• Svar på tråden Hjälp med nappflaska!!
  • lycra

ja det är originalnappen. Men det ska väl inte rinna ut sådär? Elias blir helt chockad när munnen fullkomligen fylls, han sväljer inte allt heller då utan hälften kommer på tröjan.

• lycra

då ska jag iväg o köpa en sån! heter de NUK? är det bara själva dinappen jag ska köpa eller en hel flaska?

• lycra

lablover: okej ska försöka det! så det är inte fel på själva flaskan/nappen?

• lycra

Det är väl meningen att de ska SUGA ut mjölken.. precis som med tutten? Sen undrar jag.. ska de ligga ner när man ger flaskan?

• lycra

Nu testade jag nappflaskan igen & reglerade lite på skruvgrejen. Om man vände nappflaskan upp o ner så rann det i kanske 3 sek & sen slutade det! Så det verkar funka nu =) Tack för era svar!

Svar på tråden Hjälp med nappflaska!!