Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Mandarin skrev 2009-02-27 06:27:06 följande:

Apipoulai skrev 2009-02-26 22:58:32 följande:
    Ja, dra bort en sambo eller lägga till ett barn eller så.... Ha ha ha ha förlåt men det så så kul ut
    *skrattar*

vad ska ni hitta på idag?här blir man hemma med stora tösen som har jätteont i sin mage,verkar som hon hon har fått i sig nått med mjöl trots att vi stenkoll på hennes mat,godis osv.det märks om hon får i sig lite mjöl då hon blir så skrikig,hoppig osv
  • Familjetrollet

dinana skrev 2009-02-27 08:57:21 följande:

Här har man verkligen sovit uruselt i natt. La mig redan vid halv elva igår kväll, men kunde omöjligt somna... kanske somnade till lite halvt. Men sen var jag så trött på att försöka ova så gick upp och tappade upp ett varmt bad istället (brukar jag ju bli trött av). Men men.. jaja, vi halv tre gick jag och la mig igen... och det var verkligen full fart i magen. Bebisen hade hicka och det kändes som att hela jag hoppade till varje gång lillbebis hoppade till. Somnade i alla fall till slut. Så jag vart inte så jättepigg när jag vaknade vid sju och skulle upp och fixa Molly för dagis... Funderar på att gå å lägga mig, men det är ju stört omöjligt när man redan har varit uppe i nästan två timmar. Det var en massa saker jag skulle göra idag, men jag kommer knappt ihåg nått... orka!?! Ja just det ja, betala räkningar... *usch å fy*
    hoppas du kan vila eller ta igen dig under helgen.här är alla räkningar fixade.imorrn ska jag ta sovmorgon ända till kl 8.ska bli så skönt att få sova ut.maken är ledig en lördag för en gångs skull så då ska vi hitta på något.det är så trist när maken jobbar varje helg.
  • Familjetrollet

Firstandhappy skrev 2009-02-27 10:09:04 följande:

Här sitter man återigen o väntar på telefonsamtal från läkare/sjukgymnast och min BM, nu får det räcka, igår efter min lilla promenad på 20 minuter med william kunde jag inte ens resa mig från en stol själv, Dani fick hjälpa mig i säng o där blev ajg sen liggandes, inte sovit ett skit i natt pga värken o idag fick han hjälpa mig upp, nu är han hemma för "vård av sambo" och håller på med frukosten...
    sänder dig många styrkekramar.vet hur det är att leva med jävulsk värk runt bäckenet
  • Familjetrollet

dinana skrev 2009-02-27 09:30:53 följande:

ja, man kan ju hoppas... fast Molly lär ju vakna med tuppen, fast hon är duktig på att fördriva tiden själv... hon kryper ur sin säng sen tar å hon sitt täcke och snutte/napp och drar in allt i teverummet där hon drar på teven =)
    vad gulligt.hoppas du får vila nått under dagen
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-02-27 10:00:29 följande:

Vad ni än gör så bär inte ett barn på dryga 8,5 kg ända bort till dagiset o hem igen! Fy fasen sååå tungt det var!!! O då väger han ju ändå inte såå överdrivet mycket. Det gör jag aldrig om igen vill jag lova, är totalt slut här nu..kanske är bara jag som tycker det är jobbigt men så har jag ju så ont i min rygg oxå..Nu ska jag bara sitta o softa i soffan medans Vincent sover, sen kommer Malin hit o ska köpa kläder, sen bär det av till bvc för vägning o en sen 10 månaders läkarkontroll (fast han är 11 månader nu..hmm..), då har sambon oxå varit o hämtat nya vagnen..jippi!Sen till dagis för att hämta Leo, sen ska vi bara äta mellis o sen ner o möta sambon på jobbet o sen åka o handla mat inför morgondagens födelsedags middag.
    ajaj.du har väll problem med ryggen?du får hälsa malin från oss om det är mammatill4a du menar
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-02-27 10:13:08 följande:
    ja har gett mig in i skötväske djungeln... har ni några tips
    många gillar brios skötväskor ,men även emmaljunga och teutonias är bra.men de har ändrat modellerna mycket sedan vi använde skötväska.en är ju skip skop (ev felstavat)mycket poppis oxå
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-02-27 10:24:09 följande:
    vi kikade på teutonias igår å vi gilla den båda, nackdelan va kanske att det inte va nån dragkedja utan bara ett "lock" me karborre som stängning. men både mannen å ja gillade utseendet å storleken...skiphopen har jag blandade känslor för...finns alldeless för mycket att välja på!
    haha vänta bara till du sen ska köpa nappar,kläder osv.man köper på sig alldeles för mycket varje gång man får barn
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-02-27 10:21:27 följande:

Ja, jag har reumatism i ryggen så vill det sig riktigt illa nu så lär jag väl bli sängliggandes resten av eftermiddagen o kvällen. Ja, det är mammatill4a..
    då får du hälsa henne från oss.du får ha en bra dag.finns det ingen medicin som lindrar värken i ryggen?hoppas du inte får allt för ont
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-02-27 12:36:23 följande:
    Jag är inne i trimester TRE idag
    vad skoj,tiden går så snabbt.

nån som vet om man kan ringa vc om man har nått konstigt fel med hörseln?de senaste dagarna har jag haft lustigt ljud i vänster öra,det låter konstigt i örat.har inte vatten i örat.
  • Familjetrollet

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-02-27 16:32:40 följande:

Hej på er!Hoppas ni alla mår toppen! Jag börjar må bättre, dock väldigt mycket tankar inför operationen. Jag var tvungen att ta ett break från fl och samla tankarna lite. Det finns fortfarande saker som jag tycker är asjobbiga att läsa men jag för försöka låta bli att läsa det.Något som har fått mina tankar och fokus på annat är vår flytt Vi ska flytta till Gottfridsberg 1:a maj en jättefin fyra, nytapetserad (sen två år tillbaka) och nytt kakel i ena badrummet (det är två badrum, den ena med dusch och den andra med badkar). Sen kommer de tapetsera om hallen när vi flyttar in. Så det blir till att börja packa nu är jag så trött på våra grannar, studenter, som spelar gitarr och musik nästan varje kväll!Dags att ge lillsnuttan lite mat
    välkommen tillbaka*ler*
    hoppas allt är bra med dig.skoj att ni ska flytta,det ska vi oxå göra.ni får ha en bra helg
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!