Inlägg från: Marayah |Visa alla inlägg
  • Marayah

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 18:55:40 följande:
    Blir nog direkt på förmiddagen när jag har lämnat Leo på dagis. Lämnar ju honom 9 så kan tänka mig att vi är på badhuset till 10 kanske? Om det passar Marayah vill säga
    Jag lämnar oxå Marko kl 9 så ja åker isf härifrån direkt då.
    Marko 031103, Filip 080621
  • Marayah
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 18:58:17 följande:
    Ja, det blir ju bra. Så kan vi ju ses på hållplatsen vid tinnerbäcken som sist..
    Ja det låter fint.. Åsså tar ja med nån badblöjja ifall att de skulle vara att Vincent inte kan ha byxorna.
  • Marayah
    Mizzz skrev 2009-03-10 19:00:55 följande:
    Men kring kl 10 då? Du kan väl skicka ett sms med lite mer specifik tid när du vet Jag har ju bil så det går fort att komma dit.
    Ja du bor ju nära o bra till dit.
  • Marayah
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 19:03:40 följande:
    Jag har fått viktnojja! Det har satt sig i mitt huvud, tänker på vikten hela tiden o grinar för att jag inte går ner fort nog. Det går åt helvete med dieten, eller jag dricker ju den till frukost o till middag, men sen blir det vanlig lunch eller en macka här eller där, inte bra ju! Jag vill köra ren kur! Men jag pallar det inte o nu när jag vägde mig imorse så hade jag gått upp 4 hg! Då grinade jag som en tok, förstår ni då att detta har etsat sig fast i mitt huvud, jag blir galen snart!! Jag vill gå ner i vikt men samtidigt kunna äta mat, men det går inte! Visserligen har midjemåttet gått ner en hel del, men ändå. O träna blir det inte så jättemånga ggr per vecka längre, alltid nåt som kommer i vägen. Hade jättegärna velat gå på vattengympa på torsdag, men sambon ska iväg med jobbet då o kommer hem sent o vi har ingen barnvakt, skit!
    Men gumman då. Ja vet EXAKT hur du känner... Blir gaaaalen på att gå o vara hungrig hela tiden när ja kör med detta med. O att äta mat o gå ner funkar inte så bra för mej heller.. Men sen kan de för min del vara minipillren som för att de "låser sig".. Men ett råd är nog nästan att köra med Cambridge istället. Ja upplevde att ja blev mättare på deras än på Alevon. Visst de e lite dyrare, men ja tror i längden att de e värt de. Men nu ska ja nog släppa vikt nojjan och äta mindre och inget godis o skit, o försöka komma ut varje dag på en lång promenad.. Kan försöka peppa varandra lite om du vill.
  • Marayah
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 19:51:04 följande:
    Ja, vi får peppa varandra Problemet för mig är inte att jag blir hungrig så mycket när jag kör dieten, det är mer det där suget efter att få äta o tugga. Helst av allt skulle jag vilja gå med i extra vagansa (stavas?), min moste kör det o har tappat 10 kg o en jäkla massa centimeter. Men det är såå dyrt, kostar typ 2.000 i månaden eller vad hon sa.
    Tuggummi är ett alternativ för att dämpa "tuggsuget"...
  • Marayah
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 19:56:32 följande:
    Är det krom tabletter du menar? Min mamma pratade om det.
    Hur mkt vatten dricker du nu om dagen??
  • Marayah
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 19:58:23 följande:
    O vatten kan jag inte dricka mycket alls av. Kan verkligen bara dricka när jag verkligen är jättetörstig. Tycker annars att det smakar jätteilla.
    Hhihi, så skojj att vi skrev samidigt. En bov e ju att man dricker för lite med. O ja e precis lika dan som du, kan inte dricka om ja inte e törstig. Nyss fick ja trycka i mej vatten för ja har huvudvärk. O ja kan säga att den dämpades av lite vatten, altså vätskebrist.
  • Marayah
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 20:01:16 följande:
    Ja, fast när man kör extra vagansa så får man inte ens tugga tuggummi så jag vet inte om det är så bra.
    Nej de e ju så när man kör ren kur att det kan göra att man inte går ner i vikt, men på alla är det inte så. Det mål som du äter, äter du allt? Altså typ pasta o sånt med. De pulverdieterna går ut på är ju att du ska rensa ut all kolhydrat reserv i kroppen. Och om man inte äter så kolhydrat fattigt som möjligt så kommer man inte i Ketos som de heter, altså fettförbränningsfasen. Finns stickor som man kissar på på apoteket. "Keto-diastix" tror ja dom heter. Där kan man mäta hur långt i ketos fasen man kommit.. Altså det där lilla godiset man äter på helgen kan förstöra fasen med. Tråkigt men sant.
  • Marayah
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 20:02:40 följande:
    Max 1 liter kanske..
    Men ja har samma problem som du o e helt värdelös på att dricka. Har idag tex druckit två glas vatten, altså ca 5 dl vatten. Alldeles åt pipan för lite.
  • Marayah
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 22:03:31 följande:
    Nån som vill hänga på o springa eller gå blodomloppet i slutet av maj? Bildar man ett lag på 5 personer så får man en picknick påse.
    Det skulle nog inte vara helt svårt att hänga på på.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!