Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

dinana skrev 2009-03-11 14:35:49 följande:
    Asså... jag blir så nedstämd när jag går på arbetsintervjuer så skulle säkert bli lite upplivad om man blev inbjuden till en intervju som chefsläkare... *hihi* men sen har jag nada utbildning eller erfarenhet så chanserna är väl väldigt små. vill tillbaka till mitt gamla jobb, men min sambo vill ju inte flytta nu när han fått jobb. och frågan är om jag skulle ha någon chans få mitt gamla ställe nu när jag varit borta så länge.
    satsa på att skaffa ett liknande jobb här då...
    inte mycket som blir bra om man har en negativ syn på allt...
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-03-11 14:38:39 följande:
    jooo, vart??
    trädgårdstorget, vet inte vart vi ska gå än...
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-03-11 14:37:06 följande:
    Har bara sökt på ams, har ju inte någon lokaltidning.. (vad nu det är?) Telefonkatalogen???
    OMG..., lokaltidning är en sån som delas ut på lokal nivå, om man nu tänker att man bor i linköping så kanske den bör kallas nåt liknande Linköpings tidning eller så, finns ofta att läsa på bibliotek..
    Telefonkatalog ja... man öppnar den o slår upp företagssidorna, ringer till olika företag o pratar med folket där o frågar om de kanske är i behov av någon anställd på timmar eller helger eller så..
    Linköping kommun har kanske en del jobb på sin sida som man kan söka..
    Prata med vänner o kolla om det finns någonstans där man kan jobba extra..

Jobben kommer inte komma o knacka på dörren o fråga om man vill ha dom, det gäller att visa eget initiativ..
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-11 14:40:11 följande:
    Vincent o jag har föresten varit o badat idag tillsammans med Lillisen o Linus, det var jättemysigt o trevligt Första gången för Vincent o först var han jätterädd, men det släppte efter ett tag, då var det jättekul tyckte han Det blir verkligen fler ggr! Tänkte kanske gå en gång varannan vecka när Leo är på dagis.
    wille gillade inte heller att bada...
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-11 14:43:56 följande:
    Fast om man ska säga så om alla jobb så är det nog ganska självklart att det inte finns så mycket. Man får söka allt lixom. Sen för din del så handlar det ju bara om några månader än då o allt är ju bättre än att vara arbetslös.
    korrigering, hoppas på att bli sjukskriven för att man inte orkar...
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-03-11 14:45:00 följande:
    ah men all ber där då
    nice nice, kommer med bussen straxt innan så vi ses, Sanna kommer med sen.. o en massa andra kvigor som jag aldrig träffat innan *urr*
  • Firstandhappy
    SmileyMalin skrev 2009-03-11 19:15:48 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-11 13:06:28 följande:finns nog närmare 4-5 stycken åtminstone i Lambohov, vilket ska du kolla?
    bra fråga, ligger här bakom kullen, bara sett det när jag gått förbi, vet inte ens namnen på dom..
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-11 17:02:56 följande:
    Vi pratade om att ta en fika på kvällen nästa vecka, då kanske du kan?
    hänger gärna med på kvällsfika..
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-11 20:10:16 följande:
    Trevligt Då kan man prata lite bättre utan barn
    eller så får du ta med den lilla hit nån gång så kan de två leka på golvet så kan vi dricka saft o äta bulle...
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-12 08:25:55 följande:
    Ja, det gör jag gärna Nästa vecka kanske när Leo är på dagis?
    absolut, jag är ju hemma hela dagarna nu, nästa vecka har jag bara bm på tisdag o ny läkartid på onsdagen, får jag se hur det blir med min sjukskrivning..
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!