Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Jag o Vincent är precis hemkomna från babycafe, nu ska jag bara slappa ett tag medans Vincent sover, om 1½ timme ska vi hämta Leo på dagis. Leo fick föresten sin allra första inbjudan till riktigt barnkalas idag, det är en pojke på dagis som fyller år.
    Det är bara det att kalaset är samma dag som Leo själv fyller år så han kan nog inte gå på det, det var synd.

I kväll ska jag på vattengympa, ska bli sååå skönt

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Suck, håller på o ringer skatteverket för att få personbevis för mina studier till hösten, men det är ju sååå lång kööö!!

Imorgon kommer mamma hit o tar Vincent en stund så jag kan gå in på kunskapstorget o fylla i ansökan till studierna i höst.

Fru T skrev 2009-03-05 15:34:51 följande:
    Jag har för mig att man kan beställa sånt på skatteverkets hemsida, har du kollat det?
    Ja, sambon sa det så jag ska göra det..
    Familjetrollet skrev 2009-03-05 18:30:37 följande:
    idag har jag börjat "banta"har kollat olika märke på pulvermat osv.så imorrn ska jag kolla vart det är billigastnån i tråden som har testat allevo,naturdiet eller nutrilett?
    Allevo finns att köpa för 128 kr på Willys för 14 påsar.
    Firstandhappy skrev 2009-03-05 19:25:16 följande:
    tänkte väl det...Nu ska man bara hitta på nåt skoj till fredags kväll, mannen åker direkt från ett jobb till det nya dörrvaktsjobbet o blir borta tills minst 03 på natten.. mindre skoj kanske..
    Vi kan bilda klubb Min sambo ska jobba som dj imorgon kväll på Plaza här istan, han åker dock inte dit förren till 22, men ändå..

Var på vattengympan förut, det skulle ha varit djupvattenträning, men det dök inte upp nån ledare, då kom det en annan ledare o ledde istället fast då blev det vanlig vattengympa, men gud så kul det var! Men jobbigt! Frågade henne när hon kör dessa pass, det var på fredag lunch o onsdag morgon, suck, de tiderna som jag INTE kan gå.

Firstandhappy skrev 2009-03-05 22:03:22 följande:
    mmm slutar jobbet kl 17.30, ska va på nästa kl 18.30 så det blir bara hem o byta kläder för hans del..
    Usch, så har min sambo oxå haft det ibland o det är verkligen skittrist
    Nångång så åkte han till o med direkt efter det vanliga jobbet.
    Mizzz skrev 2009-03-05 22:16:42 följande:
    Usch, precis hemkommen efter flera timmars fördröjning!Satte mig på bussen kl 20:08 för att åka hem från universitetet.. Vid Kungsgatan stannar bussen och en "trafikvärd" (el liknande) stiger på och går längst bak och säger till en kille att han ska stanna kvar på bussen till polisen kommer. Killen är påverkad av alkohol och vill absolut inte stanna kvar på bussen, så kan försöker ta sig loss och kuffar sig fram. Varpå både trafikvärden och busschaffören börjar bruka väldigt mkt våld på denna stackars kille, slår, sparkar och trycker ner honom. Den enda killen gör är att försöka slå sig loss och komma av bussen... Detta pågick i ca 10min innan polisen kommer.Det visar sig sedan att de har utsatt alla på bussen för fara pga lite klotter, de tilltalar dessutom denna kille vid förnamn hela tiden (de visste vem han var) så de kunde lika gärna sett till att någon plocka upp honom vid ett senare tillfälle.Ingen av oss andra (ganska chockade människor) tilläts gå av bussen.Jag gick fram till dom och sa att de utsätter sina passagerare för fara och att de inte har någon rätt att bruka så mkt våld mot denna kille, men de lyssna inte för 5 öre..
    Men herregud! Vilka människor! Tur att jag inte åkte buss då, skulle blivit jätterädd.
    Vilken buss var det?
    Mizzz skrev 2009-03-05 22:29:00 följande:
    nr 12 från Lambohov..Alltså visst, killen hade gjort fel (klottrat) men att bruka sånt våld som de gjorde mot honom är knappast försvarbart. De höll fast honom som om han hade tagit livet av någon.
    Vilka idioter! Jag åkte ju den bussen oxå, fast åt andra hållet o vid 21.30. De kanske kände honom o hade nåt otalt med honom, men så får man ju verkligen inte göra!
    Fru T skrev 2009-03-05 22:53:02 följande:
    å min gubbe står i dörren på Plaza i morron
    Ah, då ska jag säga det till sambon så kan de ju snacka lite skit
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!