Är det normalt att man svullnar upp en massa nu. Min barnmorska kände knappt igen mig idag (och då sågs vi ju i måndags senast). Visade sig att jag gått upp 4 kilo sedan dess. Så hon ringde upp till förlossningen direkt och frågade om hon kunde släppa mig. Sen pratade vi om vändningsförsök, men hon trodde inte de gjorde det på mig utan att det blir snitt inom kort. Jahopp...
Är inte så normalt att gå upp 4 kg på bara några dagar. Min bm misstänkte HF när ja var gravid med Leo för att jag hade gått upp 2 kg i vätska på en vecka.
Ja, jag som hade hoppats på att få föda vaginalt för en gångs skull. Men nej, så blir det antagligen inte =( Blir ledsen bara jag tänker på att allt skall gå emot en hela tiden. Sen fattar ju inte sambon något heller. Han tycker jag skall vara hemma och ta hand om allt här hemma medans han jobbar. Sen att Molly är sjuk, det är mitt ansvar. Men nu fick han minsann stanna hemma för det orkar inte jag med. Mina fötter sväller i alla fall, för jag får knappt på mig mina stödstrumpor längre.
Jag tycker att du ska ta ett rejält snack med din sambo! Han måste väl för 17 se på dig o märka att du inte mår bra! Eller släpa med honom till bm så hon får snacka o förklara för honom.
Familjetrollet skrev 2009-05-08 15:27:55 följande:
vet inte om man kan ha dator på rummet.kolla med dem på sjukan.tror datautrustning stör livsviktiga apparater som finns på sjukhuset.
När jag fick åka in till sjukan p.g.a livmodersinflammation en vecka efter Vincent föddes, så fick jag ha dator där, det var på spec BB, likadant på BB i Norrköping. Men hade tyvärr inget trådlöst internet.
pratat med dom men det enda man ska göra är att vila, dom misstänker dock kraftig sträckning av muskel i "snippan", men Molgan sparkar o mår bra..skulle återkomma om det inte gav med sig tills ikväll eller blev bättre iallafall..
Min mormor går ju iofs på "studiebesök" ibland på neo i norrköping men det är ju för hennes man jobbar där Just nu har dom trillingar OCH tvillingar inne där alla väger runt 1300g å mår bra
Ah, har de fått trillingarna nu! Min mamma jobbar på BB i Norrköping ibland o när hon var där sist så låg trillingmamman inne där o skulle föda när som helst.