Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Min sambo får komma hem både nu o då o jag är inte ens gravid
    Men det är min satans rygg som ställer till det, eftersom jag vissa dagar har så ont så jag inte kommer ur sängen. Så han får snällt vara hemma från jobbet i snitt 2 ggr i månaden.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Fru T skrev 2009-05-11 17:38:15 följande:
    fick precis reda på att min morfar gått bort...han har iallafall haft några sista bra dagar å somnat in utan lidande i hemmet...han va gammal missbrukare med dåligt hjärta så han ha blivit opererad flertalet ggr. Nu hade han fått morfin då han hade nåt smärtsamt sår på benet som inte velat läka så dom sista dagarna va han iallafall lycklig (att ge morfin till honom är som att erbjusa en sil åt en sprutmissbrukare)Troligtvis har han väll överdoserat å hjärtat inte orkat mer...En sköterska som skulle lägga om hans sår på benet hade hittat honom i sängen.Vi hade ingen jättebra relation eller bra kontakt så ja sitter inte å gåter å så där men det känns mer konstigt liksom.. Träffade honom för typ 1,5 månad sen iallafall å innan dess va det flera år... trots att vi bott i samma stad i 4 år nu...
    Tråkigt, beklagar
    LillaLilli skrev 2009-05-12 09:12:50 följande:
    jag tar ett inlägg till er alla istället. Hej och tack alla! :D så himla roligt! nej jag kommer inte ifrån Linköping från början, jag är från nässjö, men har bott i Linköping sen hösten 2005. ja jag tycker om att lära känna linköpingsbor. :D
    Välkommen hit
    dinana skrev 2009-05-12 09:13:43 följande:
    Japp, men jag utgår från den dag som Molly föddes (35+1). Allt efter det blir ju övertid....
    Fast du måste ju se denna graviditet som en ny. Det är ju inte alls lika alla ggr man är gravid. O övertid är ju faktiskt efter bf.
    dinana skrev 2009-05-12 09:28:03 följande:
    Ja, eller maj blir det nog =) Beror lite på morgondagen. Vår buse ligger nämligen i säte så skall in på ultraljud imorgon och skall se om de skall vända på liten. Annars blir det ev kejsarsnitt och det brukar de ju göra runt v 37-38.
    Nä, snitt gör de allra tidigast 14 dagar innan bf, men det vanligaste är 7 dagar innan bf. Leo är född 10 dagar innan bf o Vincent 7 dagar innan bf, båda med planerat snitt.
    LillaLilli skrev 2009-05-12 10:18:53 följande:
    men vilket härligt väder det är idag! kanske blir en liten promenad ute i Tinnerö idag, även att jag redan har varit och tränat idag på morgonen! Är det någon av er som tränar? kanske tillomed har Medley kort?
    Jag har medley kort, jag o en tjej till här i tråden, Lillisen, brukar gå o träna ihop. Blir mest vattengympa, men lite spinning oxå.
    Firstandhappy skrev 2009-05-12 10:39:42 följande:
    ja jag förstår då inte kritiken som riktas eller riktades mot lambohov, eller så bor vi bara i rätt ände av smeten...här är det hur lugnt som helst, aldrig ett liv i något hus, det värsta vi vart med om är våra grannar som hade fest o då satt de ute en kväll o pratade o skrattade o spelade lite musik till kl 02, inget vi stördes av direkt.. alla bilar får vara ifred, det är alltid rent o fint i området o mycket barn som springer o leker hela tiden..
    Jag håller helt med dig! Vi har bott här i Lambhov i snart två år o har aldrig störts av nånting alls! Är såå himla lugnt här o bara barnfamiljer eller pensionärer. Fast har hört att det är mera liv vid centrum.
    Firstandhappy skrev 2009-05-12 11:28:00 följande:
    tycker din bm verkar säga väldigt konstiga saker, att övertid inte är efter bf och att hjärtljuden BARA ska räknas med ctg kurva osv... konstigt att hon säger totalt tvärt emot alla andra...sen kan jag förstå att hon säger till DIG att DU går på "övertid" med tanke på hur ni båda trodde det skulle bli.. men RIKTIG övertid räknas alltid efter BF
    Håller med.
    Firstandhappy skrev 2009-05-12 11:35:42 följande:
    jag bor ju förvisso mer åt centrum än dig men har ju en bit med... nä tycker det är kalas här..
    Jo, det är ju iofs sant. Men de som jag har pratat med menar precis vid centrum Många ungdomar som hänger vid konsum o pizzeran efter stängning. Tydligen, vad vet jag, så dags ligger jag i sängen o sussar oftast
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-05-12 11:58:24 följande:
    Har ni döpt era barn? Om ja, hur gick dopakten till? Läste ni som föräldrar upp någon dikt? Hur många var ni? Hade ni någon särskild dukning?
    Vi har döpt båda barnen. Jag läste tackbön på Vincents dop. Vi var ca 45 st på båda dopen, då inklusive alla barn stora som små.
    Vi hade inte jättesärskild dukning, men lite fint var det dock, vi hade iofs platstallrikar, men hade köpt små glasskålar på ikea som vi köpte fina blommor o la i där med vatten o flytljus. De skålarna stod sen på borden. Sen hade vi jättesöta servetter med nappar på. Plasttallrikarna var såklart babyblå
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!