-
Som här då, vi har velat gifta oss ett tag nu men pengarna sätter stopp en del. Även om vi inte vill ha ett jättepampigt bröllop så springer det ju iväg.Marayah skrev 2009-03-21 16:15:16 följande:Det kan ja förstå!! Längtar med till bröllop men de får bli framöver när man har råd att göra det lite "större".. -
Ja min brors gick på runt 50.000 totalt, inte så farligt egentligen. Men de hade ca 40 gäster och hyrde alla kläder till sig och sin son. Trerätters och en massa annat tilltugg, hade en cateringsfirma som fixade allt.Mizzz skrev 2009-03-21 16:27:38 följande:Ja gud ja... Vet inte exakt hur mkt vårt kommer kosta, men det blir nog tillräkligt om man säger så. Kommer ha mellan ca 80 gäster... -
Jisses så Liam ser ut
Han är ute och kör fyrhjuling och jag tittade ut genom fönstret nu och han har lera både här och där
Blir att slänga kläderna i tvättmaskinen och honom i badkaret 
-
Då är vi tvådinana skrev 2009-03-21 16:56:37 följande:Nu blir jag nyfiken...
-
Kollar också på det men vette sjutton om jag fortsätter att kolla på det.Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-21 20:22:28 följande:Jag ser på Robinson. -
Du har svarMizzz skrev 2009-03-21 17:44:40 följande:Såg svaret på er hemsida, har inboxat dig!
-
En till som är sugen på jordgubbar! Stod och trånade lite på Willys idag där de hade men de var bara halvmogna så det blev inga inköpta.
Sitter och väntar på att en kompis ska dyka ihop. Vi håller på att fånga in hemlösa katter och har fått napp ikväll så de är på väg hit med henne. Så snart har vii fyra hemlösingar som huserar här, mer vilda än tama förutom en.
-
Kikar in hos er, tog mig en liten paus men vi lever ialla fall
Tack för att du tänker på mig, Fru T!
Full rulle som vanligt här hemma och imorron är det dags för glukosbelastning, rolig start på födelsedagen. Och jag fattar inte hur det ska gå heller direkt så som jag mår.
Skorpan - vad skönt att hon gillade dagis ialla fall
dinana - håller med Jenny, låter lite drastiskt att bli så trött på sitt barn. Visst kan man bli trött på dem men här är det ju tvärtom istället, att jag helst skulle vilja ha båda hemma jämt.
Marayah - låter som förkylningsastma/hosta i mina öron. Minsta förkylning här så drabbas Liam av rejäl hosta direkt, och han har gjort det sen han var liten, fast när han var mindre så blev det krupp av det också.
Lucas är likadan, men har lite mildare hosta när han blir förkyld.
Det var likadant när vi sökte för Liams hosta, de kunde inte göra nåt. Men jag gav inte med mig och vi fick Ventoline utskrivet till honom senare.
-
Ja precis, de blir stora alldeles för fort!JePaLuLi skrev 2009-03-30 14:06:03 följande:Skönt att höra ifrån dig!Ja, jag älskar att ha barnen hemma. Jag ser det som ett privilegium att få vara med dem. Det är så kort tid som de är små.Många småttingar får ventoline har jag hört, men man får ju slåss för att de ska ta en på allvar tyvärr.
Ja Liam var 1½-2 år nånstans när han fick börja med Ventolinen. Hoppas på att slippa det till Lucas men som sagt, han har mildare än vad Liam hade vid den här åldern.
Och de ville ju inte ge nåt alls först eftersom de tyckte att det var vanlig hosta bara men jag sa det att vi kan komma varenda gång han blir förkyld istället så får ni se att hostan kommer som ett brev på posten. För det slår aldrig fel, och då skrev han ut Ventolinen som vi skulle testa och det gjorde ju stor skillnad. -
Här satte vi Liam på dagis, eller var snarare tvungna att sätta honom på dagis eftersom jag stod på ams då, när han var 2 år. Men han har inte gått så mkt ändå för han har inte varit där varenda vecka, han är ingen dagiskille direkt. Visst tycker han det är kul när han är där men han är mer än gärna hemma och donar också. Det är lite mera nu som han tycker det är skojigare med dagis, när han får göra mkt mer saker och de ger sig iväg och htitar på saker osv med 5-årsgruppen. Och han har sina kompisar där.
Vi kommer att ansöka om dagisplats till Lucas till hösten men det tar emot lite men ansöker och så får vi se vad vi bestämmer när vi vet om vi får plats och var. Men det är mera för Lucas del som vi gör det och han kommer förmodligen inte att gå fullt ut heller, såvida han är lika trygg i sig själv som sin storebror.