-
Grattis!!!playmate86 skrev 2009-03-12 14:52:47 följande:jupp är kanon lycklig -
Familjetrollet: Vilket pucko. Såna borde inte få ha hund...
Fick en chock idag när ja hämtade Marko på dagis. Var tredje torsdag så har dom "hoppetossorna" hos sig, som är där när ordinarie är på personal möte.
Marko hade visst slagit en kompis. Så fröken hade ställt han i ett hörn och stod lutad över honom och pratade med han. (såg att detta då ja precis kom) Sen säger hon till han att man inte ska slå nån i magen för de e inte snällt. Fine för mig liksom. Men sen kommer de.
Fröken: Vill du att ja ska slå dej så du får känna hur de känns???
Marko: Ja men slå då!!
Fröken: Nej de får du göra själv..
Marko: Slår sig själv i magen och säger. Näe, de gjorde inte ont...
Asså ja höll ju på o ramla baklänges när ja hörde. Fröken vände sig om o typ hoppade till när hon såg mej. Hon trodde väl inte att ja skulle komma just då. Fast tur i oturen att ja gjorde de.
-
Skorpan08 skrev 2009-03-12 16:22:44 följande:Familjetrollet: Du vet var jag finns om du behöver prata, bara att lyfta luren vet du. Kram Marayah: Vad är det för fröken? Jag hade blivit galen!En äldre dam, som tydligen är pedagog dessutom som de lät på grannen. Men d dumma var att de föll mej inte i munnen att säga nått när ja stod där.. men imorgon så ska ja minsann prata med ordinarie personal om saken. Dom kan ju inte hålla på såhär.. "Tur" att det var Marko som fick ta de på ett sätt då han e så pass stark i sej. Tänk om de vart något ynkeligt litet barn som brytit ihop totalt av hennes framfart.dinana skrev 2009-03-12 15:45:22 följande:Wupps... vad var det för stil? Humm.. -
Tror vi sa ikano kl 11,30...Skorpan08 skrev 2009-03-12 16:38:43 följande:Vi som sksa fika i morgon fm: Hur dags ska vi träffas? Var? Nu ska jag laga mat, var meningen att Jessica skulle gjort det idag men hon har ett stort arbete som ska vara inne i morgon och maken är inte hemma än så då får jag rycka in. Men jag återkommer efter maten.
Ja o Jenny ska ses i Centrum kl 11 och gå ut..
-
Tänk om ja bara hade funnit mej o säga nått där med, men ja vart så paff...Maria84 skrev 2009-03-12 16:31:49 följande:Men jisses, hon hade fått det hett om öronen om det hade varit jag. Väldigt pedagogisk läkare, ehh not! -
Diana: Det går bra de.
-
Vi har sagt att vi ska ses på ikano kl 11,30..dinana skrev 2009-03-12 17:29:52 följande:Åh, låter trevligt...vart skall vi ses och när?Ja sa ju ingenting..Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-12 17:52:55 följande:Men herregud! Så får det ju verkligen inte gå till!! Vad sa du till fröken?
Fick mej inte för att säga nått..
-
Va kul!! Då ses vi där.Skorpan08 skrev 2009-03-12 17:57:57 följande:Ok, Då står jag vid ingången då, antingen inne eller ute. Beroende på vädret.
-
Va trist.Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-12 18:58:30 följande:Hej på er! Känner mig en aning stressad, panikslagen och oroad idag. Kan inte komma i morgon på fikat. Fick veta idag att flera förskolor i gottfridsberg redan är fulla till hösten. Mycket barn i området. Vi har inte så många alternativ kvar. Ska titta på två stycken imorgon (var meningen att vi bara skulle titta på ett men fick tag i en till förskola idag) som ligger i området. Det finns ett tredje men där vill vi inte ha henne. Ska prata med min chef imorgon och höra om hon vet något mer om min placering. Vill ju helst ha henne i mitt område. suck, en aning rörigt. Jag vill inte ha henne på en 2garantiförskola" för att sedan behöva skola in henne igen på en annan förskola Fick dessutom veta idag att de ska halvera styrkan på mannens arbete. Tror tyvärr inte att det är så stor chans att han får vara kvar då han inte arbetat där sålänge usch, detta var verkligen inte vad vi behövde nu!
-
Oj va ni skriver!!! Var in och slummade igenom igår kväll en snabbis. Tror ja slagit personligt rekord på att hålla mej borta från datan.
Jag och Filip har just badat o nu sover han igen, så ja e uppe helt ensam. Känns faktiskt rätt skönt.. Marko e ju i Åtvidaberg han.. Skönt för honom att få semseter i från mamma, så han kanske kan längta lite.
Tack så mkt för trevlig lunch igår tjejjer!!!!! Så trevligt att se dej Theres och Lilla Elin, var ju ett tag sen sist.
Fru T: Roligt med predikning.
Ja du, här används bara våtservetter hemma och ute och inte e de nått fel på varken Marko eller filip.
O du har så rätt med de där med blöjjor.. Marko han tålde inte Pampers, medans borsans lille tålde inte Libero så de e sååå individuellt.. Sen har ja en vän vars barn dom måste varva de olika märkena på, när han börjar bli röd i rumpan byter dom till de andra, o efter ett tag så blir han röd av dom o så får dom byta tillbaka.