Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Mandarin skrev 2009-03-08 08:15:01 följande:
    I går var jag nere på stan och köpte ett namn smycke till min sambo han fyller 31 snart. 135kr kostade brickan och den totala kostnaden blev 280kr med gravyr (3 namn) och kedjan för 135kr. Hoppas att han kommer tycka om den. De halsband han har är i guld men då hadde den kostat 1395 för bara brickan och så vidare. Vi får väl upp datera den sedan om han gillar den.
    det var billigt.här fick man tillslut sova en hel natt.här ska man fixa iordning sig inför loppisen.
  • Familjetrollet

då är man hemkommen igen.det var så trångt att vi gav upp,man var packad som en sill i en liten ask*skratt*.såg skorpan08 på avstånd.

skorpan08 hoppas ni fyndade,själv hittade jag lite fynd åt barnen.

• Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-08 16:35:32 följande:
    När är det de har öppet på Cupolen förresten?
    nästa gång är den 26/4.
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-03-08 14:21:56 följande:
    Jag gjorde ett par riktiga fynd. Bla en babysitter från Fischer price, en sån som vibrerar och spelar musik. Den kostar 800 ute i butik och nu gav jag 200:- och den är verkligen i nyskick! Sen köpte jag lite leksaker till Elin och lite böcker till Pernilla och Ida.
    det var ett riktigt bra fynd.vad folk det var där idag.hoppas det är lika mycket nästa gång vi ska vara där.är det i april räkningen kommer?
    JePaLuLi skrev 2009-03-08 13:39:52 följande:
    Är det nån som har testat smink från sheer cover? Det verkar himla prisvärt!Det finns ingen här som tycker det är kul att baka tårtor och vågar ge sig på en bröllopstårta?Kollade in i tårttråden och de är ju superduktiga! Men det verkar inte finnas nån från Lkpg där... Jag utfärdade en efterlysning, men fick inget svar.
    har du kollat med MAXI?tror att de gör bröllopstårtor
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-03-08 16:41:36 följande:
    Tänkte visa er en bild på vår tårta! Blir lite sugen faktiskt!
    vad fin den är och jättegod ser den ut att vara oxå
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-03-08 16:44:42 följande:
    Familjetrollet: Räkningen kommer ca 2 veckor innan. Men jag säger till när det är dags att öppna plånboken Var så lugn! hehe
    haha.hoppas ni kom fram mellan borden på loppisen,vi gav upp efter ca 1 timme då det var så trångt.här ska jag börja gå igenom saker.

ush idag fick jag PANIK.vi var i bokaffären på ikano.jag och maken vänder ryggen åt lillan i 2 sekunder.och sen var tösen spårlöst borta,vi ropade och letade genom butiken supersnabbt.men ingen tös fanns där.maken blev så rädd att han inte knappt kunde röra sig och jag sprang iväg åt ett håll och ropade.men vi fann henne inte så jag gick in i bokaffären igen och storgrät,de i affären ringde efter hjälp,och fick veta att hon befann sig inne i nya undeklädsaffären.

där hade en snäll tjej tagit hand om vår tös.fy farao vad jag var rädd!trodde jag skulle dö.under dessa ca 2-3 minuter var tankarna inte roliga.

saken är ju inte bättre av att vår tös svarar inte när man ropar efter henne och hon kan få för sig att bara gå och gömma sig.

nu lär det dröja innan vi åker dit när det är mycket folk.fy vad rädd och ledsen man blir.

nu hade vi turen att vår tös kom snabbt tillrätta igen.
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-03-08 17:00:40 följande:
    Den var jättemumsig. Har nog aldrig ätit så mycket tårta i mitt liv.
    det kan man förstå för den får min mun att vattnas*skratt*
    Skorpan08 skrev 2009-03-08 16:59:25 följande:
    Vad skönt att hon kom tillrätta så fort. Det räcker att dom är utom synhåll i några sekunder för att hjärtat ska stanna.
    kan man verkligen säga.sonen var ännu värre på att rymma när han var liten.men man får verkligen panik.

hur är det med magen?
  • Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2009-03-08 22:49:17 följande:
    Usch, vad läskigt. Tur att hon kom tillrätta.Ni får skaffa en sån där sele, som var populärt när jag var liten (ja för över 30 år sen...hmmm). Men om jag tänker efter så kanske inte det alltid hjälper, för jag prang bort iaf... på ett varuhus i Schweiz. ;)Men mor och far har berättat att jag inte alls var ledsen eller nåt, när de "fick tillbaka" mig efter högtalar utrop. (Var två år eller nåt.)Äventyrslysten redan då. ;)
    sådan sele hade jag till sonen.tösen är för stor för sele*skratt*hon är 6 år i höst

Dinana oj vad rädd jag skulle vara.vi har förklarat åtskilliga gånger för lillan att hon inte får gå iväg utan att säga till.och när hon inte svarar så blir man rädd och arg.hon svarar typ 1 av 20 gånger om man ropar på henne

äntligen tittar solen fram*glad*

jag tar gärna en fika,men jag kan bara på fredag efter kl 13
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-09 13:58:42 följande:
    Ja det är nog ingen dans på rosor direkt.Var på BVC idag och hon sa att även om det är slitigt nu med två små så har man igen allt och lite till sen när de blir äldre. Det tror jag med, men TRE små...Lilleman väger numera 5800 gram och är 62 cm lång!
    tre små blöjbarn skulle vara väldigt jobbigt första åren.men som du säger så bler ju barnen vycket tajta som vänner/syskon i större ålder.
    dinana skrev 2009-03-09 10:21:56 följande:
    Nu är jag tillbaka från Kvinnohälsan. Fick inte lika bra resultat nu, så skall tillbaka igen på fredag och göra om testerna. Fick ungefär samma resultat den här gången som jag när jag väntade Molly, vilket innebar att Molly föddes fem och en halv vecka förtidigt. Så nu upptäcktes det ju tack och lov tidigare, så får hoppas man kan förhindra att man för havandeskapsförgiftning den här gången. Gick in i vecka 27 igår. Så nu sitter man och längtar till fredag då jag skall in igen och testa mig och hålla tummarna för att det ser bra ut då...
    då ska jag hålla tummarna för dig att du får gå gravid tiden ut
  • Familjetrollet

fy vad jag blir less på bilen maken köpte i helgen.den var nybesiktad och gick igenom.efter en en stund började bilen tjuta smått och blev värre.och idag gick bromsen sönder!

detta måste ju de ha sett på besiktningen att det var defekt.så nu kostar antagligen lagningen minst 6000 kr.så nu blir vi utan bil ändå.bilen var ju dyr då den var skattad och besiktad.

det var banne mig bättre förr.häst och kärra kankse vore nått*SKRATT*
    hopplöst att bilskrället skulle gå sönder efter 3 dagar

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!