Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Familjetrollet skrev 2009-03-06 21:40:23 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-06 21:35:59 följande: man glömmer snabbt trots att man har fått barn tidigare.har lille vincent börjat gå nått än?tänkte på en sak.i en annan lkpg tråd som jag var med i för många år sedan.så gjorde vi ett lkpg -kort med alla barnen på.skulle inte det vara skoj att göra det till denna tråd?
    Ja, man glömmer verkligen fort. Nej, han går inte själv ännu, men det är absolut inte långt ifrån, han är på väg att ta steg själv ganska ofta, men ångrar sig i sista sekund, men han går utmed alla möbler o tar gärna en stol till hjälp som han drar igenom hela huset Eller så springer han med lära gå vagnen fram o tillbaka i hallen
    Han håller bara jättelite i vårat ena finger när vi går med honom så det är bara det där definitiva sista steget som måste tas.
    Leo började gå 4 dagar innan han blev 13 månader så ska Vincent följa i sin storebrors spår så har han ändå två månader på sig
    Vi trodde att Vincent skulle börja gå innan sin 1 års dag eftersom han har gått utmed möblerna sen han var typ 7 månader.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Maria84 skrev 2009-03-06 21:42:24 följande:
    Vi har borstat Lucas tänder med tandkräm sen första tanden, som Familjetrollet säger, med tandkräm som deras lillfingernagel. Och han har haft tänder länge han, men frågade på bvc för med Liam så var det när de var över året om jag minns rätt men vi skulle börja direkt sa hon.
    Ja, för jag vill minnas att bvc sa att man skulle börja med tandkräm när de var runt 1 år när Leo var liten.
    Marayah skrev 2009-03-07 00:19:49 följande:
    Jahapps, då var man hemma. Var väl sisådär. Men lite skojj hade ja allt.. Å ni har skrivit som aldrig förr.
    Vad var det för fest du var på?

Jag sitter här o har tråkigt o kan som vanligt inte sova när sambon jobbar..
    Fru T skrev 2009-03-07 00:31:22 följande:
    hehe samma här, men tänkte förflytta mig till sängen å glo på tevin där iställe å mysa me kissarna...
    Hoppas våra karlar har roligt när de jobbar Sa till sambon att din karl skulle vara där oxå, så de snackar väl lite..

Jag tänkte oxå gå o lägga mig i sängen först o se på tv, men sen vaknade Leo för ett tag sen o kunde inte sova i sin säng, så han fick lägga sig i våran säng o sova vidare så då kan jag inte sätta på tv:n där för då vaknar han o blir pigg. Så jag ligger i soffan istället
    Fru T skrev 2009-03-07 00:37:11 följande:
    kan ju tillägga att ja kommer däcka så snart ja kommit ner under täcket å slappnar av me katten kurrande mot magen, tevin har den efekten på mig när ja ligger i sängen... så mannen kommer få stänga av tevin när han kommer hem Ja ja sa åt mannen att han skulle va där me
    Så kunde jag vara förr ibland innan vi fick barn. Men nu är jag så hispig av mig. Är rädd att det ska hända nåt med barnen eller bli inbrott när jag sover (ja, jag vet att jag är töntig ), då känns det tryggare när sambon är hemma för då är vi två. Är så rädd att det ska hända sambon nåt när han jobbar oxå, fast det har det iofs inte gjort på de 8 åren vi har varit ihop, men man vet ju aldrig vad det finns för stollar ute.
    Eller när han har varit o jobbat långt bort, då är jag rädd att det ska hända nån bilolycka..
    Marayah skrev 2009-03-07 00:52:27 följande:
    Har vart till Pojkmaffia som hade lite partajj.. Trodde inte att de var nån som var vaken den här tiden.
    Ok, kul
    Jag är alltid vaken när sambon jobbar..går o lägger mig när han kommer hem vid halv fyra, slappar väl lite i soffan o somnar till nåt ögonblick här o där, annars har jag sjukt svårt att sova när han jobbar, så det blir alltid att jag fastnar här FL är verkligen beroende framkallande.
    Marayah skrev 2009-03-07 00:58:16 följande:
    Att det är. Huvva va jobbigt de ska vara för er imorron med barnen och båda e trötta juh.. Ska nog försöka leta mej till sängen faktiskt. Kommer ju en dag imorron med. Hihi.
    Ja, så har vi det varje helg, eller ja..lördagen eller söndagen beroende på vilken dag sambon jobbar. Det är lite jobbigt precis på morgonen när man bara fått sova typ 3-4 timmar, men vi är vana så efter frukosten är vi i full gång o känner inte av nåt alls

Det som är så underbart med min sambo oxå är att oavsett om han har jobbat natten innan eller ej så är det alltid han som går upp o tar barnen på helgmornarna, både lördagar o söndagar. För han tycker att jag ska få vila o sova en stund till..det tycker jag är väldigt gulligt, det är kärlek det

JePaLuLi skrev 2009-03-07 11:16:44 följande:
    Jag har också två kompisar som nyligen fått barn. Båda pojkar, så jag hoppas det kommer lite flickor nu så grabbarna får några flickvänner i framtiden
    Samma här, våra kompisar har oxå bara fått pojkar. Så nu hoppas vi på lite flickor
    Fru T skrev 2009-03-07 12:21:44 följande:
    min Nils är inte normal, han tycker om att sova PÅ sina vänner
    Såå söt
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!