-
Ja tycker att du har JÄTTE bra "pli" på din son...Firstandhappy skrev 2009-03-16 15:29:25 följande:absolut... skulle bli galen om jag hörde eller såg Wille göra nåt, ha ha ha han är bara 1 år och "straffas" redan för sitt dåliga beteende..
När ni var här tex då du bara behövde säga till en gång så rörde han inte. *eloge*...
-
Här har vi med börjat med nej o ajja bajja, o de har hittils funkat jätte bra... Desvärre med den stora mannen.
5 års trots e inte roligt...
Finns en sak till som e VIKTIG i barnuppfostran o de e att poängtera de bra grejjer barnen gör. O man e OFTAST dålig på de... O då e de ju sjävlklart att barnet gör dumma saker för att bli sedd!! Gick juh på Cope och de var mycket givande... Massa saker man fick lära sig och kom till insikt med.
-
Funderar på om ja ska gå det med. Vi gick ju bara för de äldre barnen.Mizzz skrev 2009-03-16 16:26:39 följande:Jag ska anmäla sambon till "småbarnliv" till hösten
-
De ja menar är att de e sååå lätt att komma i en ond cirkel när barnen bara gör "dumma" saker hela tiden.. Och att man bara "klagar".. Allra helst om man är i en trots ålder. Sen ja gick Cope, så finns de där mer medvetet oxå att berömma mycket och ofta!!JePaLuLi skrev 2009-03-16 16:36:19 följande: -
Hihi, lillfisen då...JePaLuLi skrev 2009-03-16 17:02:39 följande:Ja jag har ju inga stora barn som trotsar. Men jag fokuserar iaf på det som är bra, samtidigt som man måste markera när det inte är ok. Men det finns väl i ryggmärgen sen både jobb och utbildning. Vi berömmer Lucas hela tiden när han är duktig men försöker få honom att förstå att det är vi som bestämmer. Han har ju bärjat att testa vart gränserna går
Någon som har erfarenhet av Willys maskin disktabletter???? Har just mailat till axfood som gör dom. Har diskat ca 5 maskiner med deras maskin disk och ja blir bara argare för varje gång. Halva tabletten blir kvar i maskinen. Deller så trasas den sönder och lägger sig utför hela luckan... O så blir inte disken ren. Hade en annan sort som e lågpris tabletter. 30 st för 20 kr. O dom var mkt bättre än dessa... Kan vara ett måndas exemplar va vet ja. Har ännu ett paket hemma så ja hoppas ja inte behöver kasta nästintill 50 tabletter.
-
Va vet ja, men kanske beror på vad man har för maskin med. Vi har en gammal 500 kr från blocket. Men varför funkar de då bra med andra billighets men inte med dessa kan man ju fråga sig!?dinana skrev 2009-03-16 17:39:25 följande:Vi har testat dem och hade inga problem med dem. De är ju minst lika bra som de "dyrare" tycker jag.
-
Här är de oxå LHC som gäller.. Ja ska se på Familjen anorlunda kl 20, sen spårlöst..
Familjetrollet skrev 2009-03-16 18:39:57 följande:v hade en ca 20 år gammal diskamskin och den diskade renare än dagens diskmaskiner.tyvärr lämnade vi kvar den när vi flyttade till ryd.och synd nog fanns den inte kvar när marayah flyttade in i vår gamla lya.tydligen tog familjen som bodde emellan med sig diskmaskinen. ush nu regnar det ute.här har man långtråkigt och maken ska se LHC på tv. -
Va HÄFTIGT!!! Kanske ska testa det då.Fru T skrev 2009-03-16 19:43:18 följande:Ja använder dom i toaletten BÄSTA rengöringen för toan, lägg ner en tablett innan man börjar städa så får den ligga där å lösas upp å sen är det bara att skura toan som vanligt, alla avlagringar som sätter sig i vår gamla toa försvinner. Skit effektivt Har mormor lärt mig... men när ja har diskmaskin så använder ja dyrare märken...
Då e dom ju bra till nått iaf.
-
Becka: De e lugnt. Var faktiskt skönt att komma hem.
Hann ju inte se vad du skrivit här då de var full rulle imorse då ja inte kunde gå hem o äta frulle efter Marko lämnats som ja brukar göra.
Apropå imorron så kommer Jockes kusin på besök så då kan ja inte komma. Men senare i veckan kanske???
Apropå "finare" märken mat. Ja har en del saker som ja helst vill ha de dyrare alternativet. Tex fiskpinnar och hamburgare. Men som kyckling file och så går bra med tex eldorado. Men som sagt många billighets varor kan vara goda, men en del är vattninga och äckliga.
-
Men i vissa burgare är de massa äckliga vita flisor, typ bråsk.JePaLuLi skrev 2009-03-16 23:10:35 följande:I Sverige får det inte kallas hamburgare om det inte är 100% nötkött så det spelar ingen roll vilket märke det är. Däremot ska man läsa innehållsförteckningen på sånt som kallas 2minutburgare" och annat...
Så för mej blir de oftast scan som e BÄST, iaf enligt mej.
Nej nu ska ja sova. Har vart över hos grannen och tjattrat. Nu vart de sent inatt igen.