• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Familjetrollet skrev 2009-03-10 06:55:43 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-09 21:08:19 följande: man må illa.vissa borde inte få ha barn.ingen kommer väll glömma stackars Bobbys öde
    Bobby????
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-10 09:32:35 följande:
    vet du inte vem bobby är?den stackars pojken misshandlades till döds, under flera månader misshandlade de honom grovt,inget såg nått.man blir gråtfärdig man bara tänker på den stackars lilla pojken.det har gått lite över 3 år sedan han somnade in ensammen och sönderslagen
    Nej, jag var nog inte så insatt i sådant. Jag jobbade heltid och så... konstigt ändå.. för vi hade radion på typ dygnet runt på jobbet. =) Men jag har ganska dåligt minne i och för sig. Det låter hemskt...
  • dinana

Jag vill också fika !!!!!!

• dinana

Jag är grymt colasugen... skall kolla med sambon om jag får låna en hundring... för nu har det dragits 500 kr från mitt konto, så jag har bara 2 kr kvar på kontot...

• dinana

Jag har inte Molly med, men krypet i magen =D Jag tar och packar ihop nu och tar bussen så snart jag kan.. tar ju sån jävla lång tid med buss.. men har ju inte så många alternativ...

• dinana

Ses snart!

• dinana

Pratade precis med pappa och han berättade att en av fåren fått fem lamm. Det är ju helt galet? 5 lamm!!! Trodde han skämtade.. de brukar normalt få 2-3 lamm. Stackars lamm säger jag bara. Det är tur att man inte har femlingar i magen må jag säga.

• dinana
    Maria84 skrev 2009-03-10 14:11:50 följande:
    Blir att extramata kanske då om de ska få i sig tillräckligt. Ja fem är inte så vanligt, vanligas är ju 1-2 lamm per tacka.
    Ja precis... fast det är några finullsfår och de kan få upp till 3-4 stycken i värsta fall. Men fem liksom.. fast pappa sa att han var osäker på om de skulle överleva dagen. Tackan kunde knappt ställa sig upp... vart helt slutkörd efter "barnafödandet". Så pappa ringde grannen och bad honom komma över och hjälpa till och nappa lammungarna.
  • dinana
    Maria84 skrev 2009-03-10 14:24:04 följande:
     Jo det är ju inte bara finullsfår som kan få så många, utan även andra raser. Kan tänka mig att hon var trött stackaren. Hoppas på att de överlever. Här blir det inga lamm i år, får se om det dyker upp några flasklamm från andra håll såvida jag orkar med.

Nej det är ju väldigt olika mellan olika raser.. jag bara tänker själv hur det skulle vara att på gå runt å bara på mer än etr barn.. blää!!... Det pappa var lite förvånad över var att de vägde 2,2-3,3 kilo /styck... alltså 15 kilo ihop.... I vanliga fall så väger de rätt lite när det föds många på en gång.. men men. Nej, han var väldigt osäker nu på om de skulle överleva natten. Speciellt nu när mamman inte verkar ha någon energi kvar i kroppen. Blir ju mycket jobb för pappa för nu måste han ut å mata lamm en gång i timmen....  *hihi*
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-10 14:26:45 följande:
    stackas mamma hon får mycket att göra om alla fem överlever
    usch ja... men men, får hoppas hon får lite energi i kroppen snart så att hon kommer upp på benen igen.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!