VI från Linköping Del 3!!!!
Har inte orkat lägga in våra bilder här på FL, krånglar bara varenda gång, vet inte varför.
Här ska vi ge oss ut alldeles strax igen, underbart väder. Så härligt att det har hållt sig så här nu och hoppas på att det fortsätter!
Kommer ev kattköpare om en timma också så då får vi gå in en snabbis medans de är här men sen blir det ut igen
Är så sugen på grillat och hemmagjord potatissallad men har inte hemma till det och känner väl inte så för att åka in till affären för att handla så vi får väl se vad vi hittar på.
Igår åt vi påskmat hemma hos mina föräldrar efter att ha varit på påskmarknad och sen varit och hälsat på en tant som hade en 25-års present till mig och påskpresenter till barnen. Jag fick en jättefin stor handbroderad tavla utav henne som hon gjort.
Sen hos mina föräldrar fick jag min 25-årspresent av hela min familj och min farmor, ett presentkort på Ikano så nu har jag en del att spendera där
Ungarna fick sina påskägg och var nöjda. Lucas äter ju inte godis utan han får bara naturgodis om det är nåt speciellt så han fick hålla sig till det
Men han är lika nöjd för det.
Får nog ta mig en tripp till stan snart för jag har presentkort både här och där
Nä nu ska vi ta och bege oss ut igen, Lucas har vaknat från sin lilla lur.
Hästarna går ute på Valla året runt, de tas ju in på eftermiddagarna. Några andra djur är jag ganska säker på att de inte släppt ut ännu, det skulle vara fåren i så fall om de har lammat färdigt. Men alla djuren går ju att kolla på inne. Brukar vara i maj som de släpper ut alla djuren om vädret tillåter.
Här ska vi pyssla i trädgården idag och så ska vi en sväng till svärisarna.
Här blir det fler kaniner i sommar, vi har ju våra ute året om. I nuläget har vi bara en då den ena gick bort för en månad sen ungefär, varit sjuk en längre tid och gått på mediciner men inget hjälpte.
Men det blir inte så många som vi har haft tidigare, hade 80 kaniner som mest när vi födde upp kaniner och 40 marsvin.
Tusan så ont jag har idag, växtvärk förhoppningsvis och kanske lite utav ansträngning.
Men det har bara blivit värre under dagen och nu gör det ruskigt ont. Vore ju inte så konstigt med växtvärk för magen växer så det knakar!
Värken sitter kvar idag med, inte blivit så mkt sömn inatt direkt och idag blir det en lugn dag för min del. Tänker inte göra många knop idag och hoppas på att det lugnar ned sig lite mer.
Grabbarna leker för fullt här så det är full rulle på dom ![]()